e

e
@santevon
ama budandıkça fışkıran da bizleriz, ölüyoruz demek ki yaşanılacak

e

, bir kitap okudu
Puan vermedi·343 syf.·
10 günde okudu
·
2023 2. kitabı
Aziz Nesin
8.6/10 · 16,2bin okunma
Reklam
Sahâbeyi, sahâbe yapan şuurda bu değil miydi? Onlar eylem adamı, görev adamı idiler. Başlarında olan ister yirmi yaşlarında bir delikanlı olan Üsâme olsun, ister siyah tenli Habeşli bir köle olan Bilal olsun, ister Arap olmayan Selman olsun ne fark ederdi. Önemli olan risâletin mesajının âleme yayılması idi. İşte böyle oldukları için daha aradan yirmi beş yıl geçmemişti ki İslam'ın mesajı kıtaları ve medeniyetleri zorlamaya, onları kendi önünde diz çöktürmeye başlamıştı. Yine o şuur diriltilse, yine sahâbi hassasiyeti oluşturulsa, yine sadece ecri, karşılığı, mükâfatı Allah'tan bekleyerek yürüyecek bir nesil ortaya çıksa, netice aynı olacak ve on beş asır sonra olsa bile sahâbenin elde ettiği başarının aynısı elde edilecektir.
Sayfa 101·Kitabı okudu
insan bir şeyi bir kere başka görür/sonrası hep bakmak
10/10
·80 syf.··
2022 46. kitabı
·
20 saatte okudu
·
Okunma: 21 Kasım 2022 20:08
Seyyidhan Kömürcü günümüz edebiyatının incisi benim gözümde. Çağımızın okumaktan en keyif aldığım şairi. Seyyidhan Kömürcü demek kitabını okudum kitaplığa kaldırdım demek değildir. Defalarca kere o kitabı eline almaktır ve her defasında altını çizecek farklı dizeler keşfetmektir. Mesela 'Dünya Lekesi' öyle bi kitap ki tadı hala damağımda. İçindeki dizeleri hatırladıkça için de hüznü de mutluluğu da bir arada yaşıyorum. O yüzdendir ki böyle güzel ve derin satırlara imzasını atan bi adamın, o derece nahif bi ruhu olduğuna inanıyorum. Öyle bi yazar ki uzun süre ayrı kaldıktan sonra özlemini çektiği evine kavuşmuş hissi veriyor insana çünkü kitabı herhangi birisine değil de bizzat size yazmış gibi hissediyorsunuz. Defalarca kez beni bu kadar da iyi tanıyamaz diye geçirdim içimden. Bu yüzden de beni benden iyi bilen bu yazarı tanımayı çok isterdim. istemeden büyümüş bir ağaçtan bahsediyorum istemeye istemeye büyüyen ağaçlardan toprağı güneşi ve suyu istemeden ve kuşu ve rüzgârı bazı yerleri hiç olmayan bir ağaç bazı yerleri olması gerektiğinden fazla doğrusu bir yerine kadar güzeldi hayatım ne zaman kötü bir şey olsa allah büyüktür diyordu babam ve genişliyordu her şey bir ovadaydı aklım kalbim bir dağı küçültüyordu kalbim bir dağı kırıp kırıp içime atıyordu zaten giderim diye bakıyorken her şeye uğurlanıyorken on dördünde ilk tenezzül ile ufalandım ferahladı gövdem veda ettiğim her şeyin tam ortasında kaldım sana bakarken sözcük demeyi de iki tane aynı harfin yan yana geldiği sözcükleri de seviyordum allah tenezzül ve tereddüt ve şehrin dışındaki evleri seni o yüzden
Şiir
Kendinin AğacıSeyyidhan Kömürcü · Everest Yayınevi · 20201,647 okunma