Alize

Alize
@sanyora
"insanın yüreğinin iyi olması için akla ihtiyacı yoktur."
10/10
·111 syf.··
Beğendi
·
2023 4. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 09 Ocak 2023 00:00
Çok küçükken okumaya çalıştığım ama sıkıcı olduğunu düşünüp bıraktığım bir kitaptı. Kitaplığımda karşıma çıkınca bir solukta bitirdim. Kısa ama içindeki harf sayısı kadar beni etkiledi doğrusu. Dışardan bakıldığında aslında düz olan bir hikayenin bu kadar çarpıcı olması inanılmaz geliyor. Kitabın her sayfada verdiği dokunduğu şeyler çok anlamlı; ırkçılık, masumiyet, fedakarlık, bencillik ve dahası. Tüm kitabın altını çizmek isterim doğrusu. Kitap George ve Lennie adında iki işçinin (bence) kendileriyle ve dışardakilerle psikolojik çatışmasını anlatıyor. Eski bir kitap olmasına rağmen çağımıza bu kadar uyum sağlaması ve hala aynı tarz sorunları yaşıyor olmamız da beni çok üzüyor. *SPOİLER* Kitapta en çok etkilendiğim karakterler Lennie ve siyahi olan Crooks oldu. Küçüklüğümden beri insanların bencilce karşısındaki insanı tanımadan yargılayıp küçümsemesinden nefret etmişimdir. Lennie'nin aslında dışardakiler tarafından yönlendirilmesinin sebebinin sadece zeka geriliğinin değil özgüvensizliğinden kaynaklandığını düşünüyorum ve bana göre bu özgüvensizlik George tarafından oluşturulmuş. George iyi bir karakter. Lennie'yi sevdiğini ve ona değer verdiğini görüyorum ama (bence) fazla korumacılık içgüdüsü ve hissettiği üstünlük dürtüsüyle Lennie'ye bu tarz bir hasar oluşturmuş. Crooks ise yaşadığı ırkçılık ve ayrımcılık nedeniyle doğal olarak kendini insanlardan psikolojik olarak soyutlamış ve kendine kalın bir duvar örmüş ve gelen herkese savunma mekanizmasıyla yaklaşıyor hatta kendine bile... Günümüzde bu olayın siyah beyaz olarak olmasa da farklı şekillerde devam etmesi çok üzücü geliyor. Çoğu kişinin Curley'in karısından nefret ettiğini fark ettim ama ben onun suçlu olduğunu düşünmüyorum evet bencil bir insan fakat onun karakterinde birinin öyle bir yerde başka bir şekilde
Hayat ve İnsan
Fareler ve İnsanlarJohn Steinbeck · Sel Yayıncılık · 2023211,9bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
8/10
·248 syf.··
Beğendi
·
2022 1. kitabı
Olağanüstü ögelerle beslenmesine rağmen gerçekçiliğin üst seviyede olduğu bir eser olduğunu düşünüyorum. Sonu tamamlanmamış hissi bıraksa da ben okuduktan sonra yazarın anlatmak istediğini kavrayabildiğimi düşünüyorum. Kendimden çok şey bulduğum bir kitap oldu, okuyunca wow olmuyorsunuz fakat bir süre sonra içinize işlediğini fark ediyorsunuz. Tavsiye ediyorum
İnsan ve Toplum
Kadınlar ÇağıLevent Mete · Sia · 202023 okunma