Çok küçükken okumaya çalıştığım ama sıkıcı olduğunu düşünüp bıraktığım bir kitaptı. Kitaplığımda karşıma çıkınca bir solukta bitirdim. Kısa ama içindeki harf sayısı kadar beni etkiledi doğrusu. Dışardan bakıldığında aslında düz olan bir hikayenin bu kadar çarpıcı olması inanılmaz geliyor. Kitabın her sayfada verdiği dokunduğu şeyler çok anlamlı; ırkçılık, masumiyet, fedakarlık, bencillik ve dahası. Tüm kitabın altını çizmek isterim doğrusu. Kitap George ve Lennie adında iki işçinin (bence) kendileriyle ve dışardakilerle psikolojik çatışmasını anlatıyor. Eski bir kitap olmasına rağmen çağımıza bu kadar uyum sağlaması ve hala aynı tarz sorunları yaşıyor olmamız da beni çok üzüyor.
*SPOİLER*
Kitapta en çok etkilendiğim karakterler Lennie ve siyahi olan Crooks oldu. Küçüklüğümden beri insanların bencilce karşısındaki insanı tanımadan yargılayıp küçümsemesinden nefret etmişimdir. Lennie'nin aslında dışardakiler tarafından yönlendirilmesinin sebebinin sadece zeka geriliğinin değil özgüvensizliğinden kaynaklandığını düşünüyorum ve bana göre bu özgüvensizlik George tarafından oluşturulmuş. George iyi bir karakter. Lennie'yi sevdiğini ve ona değer verdiğini görüyorum ama (bence) fazla korumacılık içgüdüsü ve hissettiği üstünlük dürtüsüyle Lennie'ye bu tarz bir hasar oluşturmuş. Crooks ise yaşadığı ırkçılık ve ayrımcılık nedeniyle doğal olarak kendini insanlardan psikolojik olarak soyutlamış ve kendine kalın bir duvar örmüş ve gelen herkese savunma mekanizmasıyla yaklaşıyor hatta kendine bile... Günümüzde bu olayın siyah beyaz olarak olmasa da farklı şekillerde devam etmesi çok üzücü geliyor. Çoğu kişinin Curley'in karısından nefret ettiğini fark ettim ama ben onun suçlu olduğunu düşünmüyorum evet bencil bir insan fakat onun karakterinde birinin öyle bir yerde başka bir şekilde