Humoral Patoloji Teorisi. Avrupa’da iki bin yıla yakın hüküm süren paradigma. Hastalığın neden meydana geldiğini ve insanların neden öldüğüne odaklanan, sadece bağlantı değil nedensellik arayan bir çalışma. Jül Sezar, Napolyon, Şarlman bu teoriyi bilir ve inanırdı. Humor özsu anlamına gelir. Bu fikrin popülerleşmesi Yunanlı Doktor Hipokrat ile oldu.
Aslında Yunanlıların gözünde "Katolik" adı verilen kilise, yalnızca Ortodoks kilisesinin temsil ettiği ama Hıristiyanlık kaynağından (zaten Rum Ortodoks kilisesi halen resmi olarak Katolik adını taşır, çünkü bu sözcük Yunancada evrensel anlamına gelmektedir) 1054'te ayrılmış (shisma) bir eğilim sayılmıyor, yanı sıra, 9. yüzyıldan beri süren heresis'in (sapkınlığın) sorumlusu tutuluyordu. 25 Aralık 800 yılında Cermen İmparatoru Şarlman, Roma'daki "Papa" adı verilen piskoposu -ki bu "Papa", aslında ilk Hıristiyan Kralı I. Büyük Konstantinos'un 4. yüzyılda kente gelişinden beri merkezi İstanbul olan Ortodoks kilisesinin bir patriğiydi- kendisini Roma İmparatoru ilan etmeye zorlamıştı. Oysa ki Romalıların tek İmparatoru İstanbul'daydı. Şarlman ve halefleri o tarihten itibaren Roma'daki piskoposluğun başına Cermenleri getirerek onları Ortodoks dogmasını değiştirmeye zorlayacaklardı. Yunan dilinde Ortodoks, gerçek inanç anlamına gelmektedir.
Sayfa 173 - Lempire Ottoman. Arabölge Gerçeği Işığında Osmanlı Tarihine Bakış. İletişim Yayınları, Birinci Baskı 1996 İstanbul. [ISBN: 975-470-504-6]Kitabı okudu
Reklam
RONÇEVAUX GEÇİDİ
ROLAND ŞARKISI Anlatanlar oldu mu sahi? "Pireneler" diye bir şeyin var olduğunu? Ne, ve nerede olduklarını... Ronçeveaux diye bir zirvesi olduğunu, Kayalıklarında Hangi kuşların, gazellerin Avlandıklarını... Karlarının altında Sizinkine benzeyen sümbüllerin bittiğini, Şam güzeli güllerin Vadi derinliklerinde sevgili beklediğini Size
Sayfa 101Kitabı okudu
Ortaçağ,Şarlman devrinden XIV.asrın başlarına kadar sürer.Yenilerin anlayamayacağı zengin ve entelektüel bakımdan bereketli bir çağ. Modern buhranın başlangıcı,XIV.asır. Ortaçağ medeniyeti bir Hıristiyan medeniyetidir. XIV.asırda çözülüş başlar. İnanç birliğinin yerine,kan birliği yani kavmiyet geçer.Başka bir deyişle Yeniçağ XVI.asırda değil,XIV.asırda başlamış.
Sayfa 10
Ve başlangıçta yeralh meskenlerinin üzerindeki tapınakta uy­ kuya yatmış olanlara rüyada görünebilir olanlar sadece yerin derinliklerinin sakinleriydi. Homeros, insanların yakınında, meskun dünyanın belirli yerle­ rinde sürekli olarak toprak alhnda yaşayan tanrılar ya da daimonlardan biha­ berdir; ki bu nedenle kuluçka-kehanetler hakkında bir
İslamiyet'e çağrıya, yaygın bir şekilde doğası gereği, Hristiyanlığın komşu dostu [komşuyu kendi gibi sevme] barış mesajının tam bir antiteziymiş gözüyle bakılmakta ve İslamiyet Hristiyanlığın aksine "kılıç sallayarak yayıldı" [cihat] diye saldırgan sayılmaktadır: Buna göre boyun eğdirilen halklar her zaman ölüm korkusuyla din
Sayfa 181 - Ayrıntı YayınlarıKitabı okudu
Reklam
"Ne tuhaf, diye düşündü, insan ölüler yaratabiliyor ama yaşayan insanlar yaratamıyordu. Şimdiki zamanda asla var olmayan Yoldaş Ogily artik geçmişte vardı ve bu sahtecilik unutulduktan sonra da Şarlman (Charlemagne) ya da Jül Sezar (Julius Caesar), hangi ipuclarına göre sahiciyse o da aynı ipuçlarına göre onlar kadar sahici olacaktı."
Aachen'ın revaçta bir şehir olması için çok sebep vardı. Almanya'nın en batısında yer alan bu kent, Şarlman İmparatorluğu'nun kadim başkenti olarak güzel anıtlara ve romantik harabelere sahipti.
Sayfa 60 - Türkiye İş Bankası Kültür YayınlarıKitabı okudu
Ortaçağ
Asında 'Ortaçağ deyince, diğer iki dönem arasında bulunan bir zamanı kastediyoruz. Rönesans'ta ortaya çıkmış bir terim bu. O zamanlar Ortaçağ insanlara Antik Çağ'dan Rönesans'a kadar Avrupa'yı karartan 'bin yıl sürmüş bir gece' gibi gelmişti. Bugün hâlâ bize otoriter ve donup kalmış görünen şeyleri Ortaçağ'a
Sayfa 194Kitabı okudu
Roma'daki San Giovanni Laterano kilisesinde bulunan bir 8. yüzyıl mozaiğinde Aziz Petrus'un Papa III. Leo'ya ruhani otoriteyi ve Şarlman'a dünyevi iktidarı verişi tasvir edilir. Aslında, Katoliklik otorite­sini bu havariden alır, Rum Ortodoks geleneğinde olduğu gibi doğrudan İsa'dan değil. Papalığın havarilikten miras kaldığı yönündeki bu inanca göre, Aziz Petrus ruhani papayı dünyevi kraldan üstün tutar.Daha son­raki görüntülerde Aziz Petrus cennetin anahtarlarını papaya verirken, kral kenarda onları izler. Milano piskoposu San Ambrosius'a göre, "im­parator kilisenin yukarısında değil, içinde" yer almaktaydı...Papa 1. Gregorius (590-603) Konstantinopolis'teki hükümdara "İmparator Hazretleri" diye hitap ederken, Batı ve Kuzey Avrupa'nın krallarından "sevgili evlatlarım" diye söz etmekteydi. Karo­lenj naibi Pippin 751-752'de bir soylular meclisince kral seçildi, ama hemen ardından Piskopos Bonifacius tarafından kutsandı -aynen piskoposların atanması sırasında uygulanan mesh etme işlemiyle. "Batı Kilisesi'nin kra­liyet verasetini kutsama ve böylece onaylama işlevini üstlenmesi, Doğu Kilisesi'nin imparatora otoritesinin ilahi kökenini simgelemek üzere taç giydirmesiyle tezat içindeydi. Batı Kilisesi kralı onun yorumladığı biçi­miyle Tanrı yasasına tabi kılardı; Doğu Kilisesi ise imparatoru İsa'nın yer­ yüzündeki temsilcisi olarak kabul ederdi." Doğu'da imparator bugünkü tabirle kilisenin başıydı; Batı'da ise kralların ve Kutsal Roma-Cermen im­paratorunun konumu çok daha muğlaktı.
Sayfa 489 - Yapı Kredi Yayınları.
Reklam
Ocak 28 Dünyayı okuman için Daha henüz matbaa yokken, İmparator Şarlman, Aachen şehrinde Avrupa’nın en iyi kütüphanesini yaratan çok sayıda metin kopyalayan ekipler oluşturdu. Okumaya bu kadar katkı sağlayan Şarlman okumayı bilmiyordu. Ve 814 yılının başlarında bir okuma yazma bilmez olarak öldü.
Ocak 28 -Dünyayı okuman için-
Daha henüz matbaa yokken, İmparator Şarlman, Aachen şehrinde Avrupa' nın en iyi kütüphanesini yaratan çok sayıda metin kopyalayıcı ekipler oluşturdu. Okumaya bu kadar katkı sağlayan Şarlman okumayı bilmiyordu. Ve 814 yılının başlarında bir okuma yazma bilmez olarak öldü.
Sayfa 38 - Sel yayıncılıkKitabı okuyor
İyi eğitimli bir adam olan Şarlman, yasal sistemi geliştirdi. Eğitimi, sanatı ve bilimi destekledi (Sarayında sanatın canlanmasına katkıda bulundu, bu döneme Karolenj Rönesansı adı verilir). 814 yılındaki ölümünün ardından, Şarlman'ın imparatorluğu torunları arasında Fransa, Almanya ve İtalya olmak üzere bağımsız krallıklara bölündü.
28 ocak: "Daha henüz matbaa yokken, imparator Şarlman, Aachen şehrinde Avrupa'nın en iyi kütüphanesini yaratan çok sayıda metin kopyalayıcı ekipler oluşturdu. Okumaya bu kadar katkı sağlayan Şarlman, okumayı bilmiyordu ve 814 yılının başlarında bir okuma yazma bilmez olarak öldü."
Sel yayınlarıKitabı okudu
On ikinci yüzyılın ilk kırk yılı civarında oluşan peygamber ve İslam'ın doğası algısı bir zaferden doğmuştu. Bu, cephe hattının oldukça gerisindeki savaştan dönen askerlerin ve katiplerin kamp sohbetlerinin de katkılarıyla Kuzey Fransa'da bir araya getirildi, okullarda ve manastırlarda Batılı zihinlere daha hoş gelecek bir şekil verildi. Sonuç daha iyi olan pek çok sistemin yükselişi ve çöküşünden daha uzun yaşayan, şaşırtıcı bir karanlığa sahip, popüler bir algıydı. Bu dönemin kurgularının kararlığını anlamak için bunların muazzam bir imgesel gelişme anında şekillendiğini fark etmemiz gerekir. Şarlman'ın ve sonrasında Kral Arthur'un romansları, Miracles of the Virgin, Roma'nın harikaları, Virgil'in efsaneleri, Britanya'nın efsanevi tarihi... Bunların hepsi, Muhammed'in efsanelerini ve Müslüman teamüllerinin olağanüstü tasvirlerini üreten yaklaşık olarak aynı dönemin ve tam olarak ahhh bakış açısının ürünüydü. Şüphesiz ki ortaya çıktıkları dönemde bu efsane ve fantazilerin, betimlediklerini iddia ettikleri şeyin aşağı yukarı gerçek bir görüntüsünü temsil ettikleri düşünüldü. Ancak onlar üretilir üretilmez, kendilerine ait bir edebi yaşama da sahip oldular. Popüler şiir düzeyinde Muhammed'in ve Serazenlerin tasviri bir jenerasyonundan diğerine çok az değişikliğe uğradı. Tıpkı çok sevilen kurmaca karakterler gibi, onların belirli karakteristikleri göstermesi beklendi ve yazarlar da onları binlerce yıl boyunca sadakatle üretti. Bu karakterin ne zaman yaramaz çocukları korkutucu şeyler olarak tanımaya başladıklarını söylemek zor; ancak bu, kesinlikle onların asıl konumları değildi.
364 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.