“Sağcılık ve tutuculuk, insanın asıl özelliğidir. Dünya halklarının
ezici çoğunluğu sağcı ve tutucudur. Devrim, kitlelerin eseridir. Ama bundan, devrimin, çoğunluğun eseri olduğu sonucu çıkarılmamalıdır. Devrimi azınlık yapar. Azınlık harekete geçer de çoğunluk seyirci kalırsa devrim gerçekleşir. Yetmiş milyonluk bir ülkede, bir milyon insan kararlılıkla ayağa kalkar da, 69 milyon insan bu duruma seyirci kalırsa devrim gerçekleşir.”
Eğer Balzac 2025 yılında yaşasaydı bir tane youtube kanalı açardı ve sokak röportajı yapardı. Röportajının konuları da şunlar olurdu: “Sizce İngiliz kadınlar mı daha iyi kölelik yapar yoksa İtalyan kadınlar mı? Bir ilişkide erkek mi köle olmalı yoksa kadın mı? Evli kadınlarla ilişki yaşamak caiz midir?” Evet, bunlar kitap boyunca işlediği konular ahahhahaha bunu niye okudum ben ya rezaletti. Kadın düşmanlığını damardan aldım.