Şu çok ünlü soruyu burada cevaplamakta fayda var: “Arkadaş kalabilir miyiz?” Eğer ilişkiyi bitirmemek için yeni bahaneler arıyorsanız kalabilirsiniz. Hedefiniz gerçekten ayrılıksa kalamazsınız. En azından uzun bir süre.
Çünkü zaten bizim üzerinde konuştuğumuz ilişki biçiminde doğası gereği arkadaşlığın ve dostluğun da içeriği zedelendi. Yeterince yanında olamadınız belki. Belki ihmal ve istismar ettiniz birbirinizi. Kırdınız, incittiniz pek çok kez. Tüm bunları bir arkadaşınıza yapsaydınız o arkadaşlığa hâlâ hevesle devam etmek ister miydiniz? Sanmam. Gözden çıkarırdınız o arkadaşı.
Bu ilişkide aslında peşinde olduğunuz mesele onun arkadaşlığı değil. Kendinize dürüst olursanız göreceksiniz ki “belki tekrardan deneriz” meselesi bu.