Allah'a imanın yanı sıra Allah hakkında hüsn-ü zan beslemeyi senden öğrendim. Mutlu bir haber aldığımda secdeye kapanıp, mutluluğu bana vereni unutmamayı senden öğrendim. Gece yürüyüşlerinin ve sâkinliğin kıymetini senden öğrendim. İki kişinin arasını düzeltmenin Allah katındaki değerini senden öğrendim. Bilmediğim konularda "bilmiyorum" diyebilmenin güzelliğini senden öğrendim. Göğü seyretmeyi, yağmuru, toprağı seninle bir kez daha sevmeyi öğrendim. Kendim için istediğim en güzel şeyleri, başkaları için de istemeyi senden öğrendim. Gerçek mutlu kişinin, fitneden uzak duranın olduğunu senden öğrendim. Davranışlarımıza anlam katan tek şeyin 'niyet' olduğunu senden öğrendim. Daraldığım her an kalbimi zikir çayırlarına salmayı, iman ve takvâ rüzgârlarına sarılmayı senden öğrendim.
Her sünneti okuduğumda güzelleştim ve tekrar bildim; nefsim ancak seninle tevazuyu öğrenecek, terbiye olacak efendim!
"seni bilmeyen kişi şu büyülü dünyanın,
niye katlanır bilmem zahmetine efendim"