Ekonomi alanında zaten duayen olan hocamızın ilk roman denemesi.Ayrıntıları seven biri olarak,kitabın anlatım tarzını,karakter diyaloglarını çok beğendim.Son dönemde okuduğum en sürükleyici polisiye roman.
'Onlar ümidin düşmanıdır sevgilim,
akar suyun,
meyve çağında ağacın,
serpilip gelişen hayatın düşmanı.
Çünkü ölüm vurdu damgasını alınlarına:
- çürüyen diş, dökülen et -,
bir daha geri dönmemek üzre yıkılıp gidecekler.
Ve elbette ki, sevgilim, elbet,
dolaşacaktır elini kolunu sallaya sallaya,
dolaşacaktır en şanlı elbisesiyle: işçi tulumuyla
bu güzelim memlekette hürriyet…' Nazım Hikmet Ran
'Bir uzun geceyi gene uykusuz,
ağrılar içinde geçirmişimdir
düşünmüşümdür hasretliği ölümü
seni memleketi düşünmüşümdür.
Seni, memleketi dünyamızı.
işler atom reaktörleri işler
yapma aylar geçer güneş doğarken
ve güneş doğarken hiç umut yok mu
umut umut umut… umut insanda.' Nazım Hikmet Ran Memleketin,vatanseverliğin,hasretin,işçi sınıfının ve aşkın şairi....İyi ki yolun bu dünyadan geçmiş..