Çokkitapseverler ;)
Düşünün ki bütün duygularınızın her biri için bir bakanlık var. Her hareketiniz,hisleriniz, düşünce,konuşma,eylemleriniz ve duygularınız gibi hepsi takip ediliyor. Birileri sizi izliyor. İnsan duyguyu tanımlayamadan hissetmeden ne kadar yaşar yada nasıl özgür yaşar? Özgür düşünebilirmi?
Ne kadar hissedebilirdi?
Sevebilirmiydi?
" Ama insanların bir şeyleri hatırlamasını nasılsın engelleyebilirsiniz?"
diye bağırdı Winston, yine bir an için kadranı unutarak. Bu irade dışıdır. İnsanın benliğinde istemsizce meydana gelir. Hafızaya nasıl hükmedebilirsiniz? Benimkine hükmedemediniz !