Büyük bir önyargıyla başladım. İlk 100 sayfadayken bu kitap benim için asla bitmeyecek sırf okumak için okuyorum diye düşünmedim de değil! Hala kitabın bana hitap ettiğini de düşünmüyorum. Daha çok toplumsal bir bilinç kazanılması için yazıldığını düşünüyorum. Bana kalırsa ortaokul öğrencilerinin öncelikli olarak okumaları gereken bir kitap. Ortaokul zamanındayken kendim de akran zorbalığı yaşamış bir insan olarak o yaş aralığındaki çocukların bu kitabı okuyarak bilinçlenebileceklerini düşünüyorum. Ben yaşım gereği okumaya geç kaldığımı ve bu yüzden de sarmadığını düşünüyorum. Yazar oldukça basit ve anlaşılır bir şekilde yazmış. Bahsettiğim yaş aralığındaki çocukların sıkılmadan okuyabileceklerini de düşünmeme neden olan unsur bu. Çünkü sadece bir bilinç oluşturmak, mesaj vermek için yazılmamış. Vermek istediği mesajı alttan alttan bizlere aşılıyor ama daha çok günlük olaylara değinerek yapıyor bunu. Hala çok ısınabilmiş değilim ama önyargılarımın biraz da olsa kırıldığını görebiliyorum. Geç kalınmadan okunmalı gereken bir kitap olduğunu belirtmeliyim.
Mucize
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kitap 3 farklı zaman üzerinden işlenmiş. Zaman geçişleri açısından başarılı olsa da olayların sığ bir şekilde işlendiğini ve bazı noktalarda kopukluklar yaşandığını düşünüyorum. Sonlara doğru katilin kim olduğu anlaşılıyor ama bazı noktalarda karakter çözümlemelerinin iyi yapılmadığını düşünüyorum. Beni kitaba çeken şey zaman geçişleri ve farklı kişileri okuyabilmemdi. Beni çok fazla etkilemedi. Polisiye/gerilim türünde bir kitap. Eğer bu türün sevdalısıysanız beklentilerinizi karşılamayacaktır.