Askere gidene kadar bağnazlardan biriydim, askerde kütüphane sorumlusu oldum ve oradaki kitapları okumaya başladım, yetmedi Atatürk ile ilgili bu yaşıma kadar bulduğum tüm kitapları okudum ve şunu kesinlikle söyleyebilirim ki, eğer kendisi ve milleti arasında bir seçim yapmak zorunda kalsaydı Türk milletini seçerdi. Tek hedefi, tek niyeti, tek gayreti bu milleti kul, etek öpen, biat eden kişilerden arındırıp, kendi kararlarını verebilen bireyler yapmaktı. Tek kötü tarafı ise sağlığına dikkat etmemesi, ölümü umursamaması ve muhtemelen tüm yaşadıklarından sonra bir an önce öl-me.k istemesiydi, biraz daha en azından on yıl daha yaşasaydı gerçekten çok farklı bir ülke olabilirdik.