SedaNur

İnsan bedeniyle mi yoksa aklı ve ruhuyla mı insandır? Eskiden beri Ebu'l Feth el Büsti'nin şu meşhur kasidesini hafızamızda tutmaktayız: "Ey bedenine hizmet eden,onun hizmeti uğrunda ne kadar gayret gösteriyorsun Kendisinde ziyan olan bir şeyden kâr mı bekliyorsun? Ruha yönel,onun faziletlerini kemale erdir Zira sen bedenle değil,ancak ruh ile insansın!"
Reklam
Aslında hayat diye bir şey yok diyorum. Bizim hayat dediğimiz bir şey var.
Çirkin olmaktan daha beter bir şey bu,fark edilmemek.
Beni böyle ağır ağır bitiren şey,hamurumdaki melaldir dese mesela,kim anlayacak ki onu? Ya da hayat ve ölüm iki ucundan ateşe verilmiş bir ip gibi karşıt yönlerden yola çıkarlar ve karşılaştıkları yerde macera sona erer dese,kim karşılık verir? Zaten dinlemek istemezler. Buralılar en çok durgun huzurlarının bozulmasından korkarlar. Soyut olasılıklar hakkında konuşmazlar. Olmuşu konuşurlar ancak,değiştirmenin imkansız olduğu,yaşanmış bitmiş şeyleri,onları da tahrif ederek,çalkantılı bir dedikodu,şehrin üstünden esip geçmiş bir rüzgar olarak.
İnşaâllah kitaplara keskin bir dönüş yaptım ✍🏻
Reklam