Seda Özdemir

Seda Özdemir

, bir kitap okudu
Puan vermedi·176 syf.··
26 saatte okudu
·
2025 4. kitabı
Maksim Gorki
7.8/10 · 10,9bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
“İrademin gittikçe güçlendiğini fark ediyordum. Hayat şartları benim için zorlaştığı ölçüde kendimi daha güçlü, hatta daha akıllı hissediyordum. İnsanı insan yapan şeyin, çevresine gösterdiği direniş olduğunu çok erken anlamıştım.”
Alıntı
Puan vermedi·435 syf.··
2025 3. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 21 Ocak 2025 20:58
Gorki’nin otobiyografik üçlemesinin ikinci kitabı. Yazarın gençlik dönemlerindeki zorlu çalışma yıllarını anlatıyor. Aynı zamanda Rusya’daki toplumsal adaletsizlikleri ve insanların dayanışmasını da çok güzel işlemiş kitapta. Yazarın güçlü bir gözlem yeteneği var. Yaşamında kendini var etme çabası gerçekten etkileyici.
Ekmeğimi KazanırkenMaksim Gorki · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20188,3bin okunma

Seda Özdemir

, bir kitap okudu
Puan vermedi·435 syf.··
5 günde okudu
·
2025 3. kitabı
Maksim Gorki
8.4/10 · 8,3bin okunma
Bu saatlerinde, bir gün her şeyi göze alarak sordum: “Neden herkes sizden korkuyor, halbuki siz iyisiniz de?..” Umduğumun tersine kızmadı: “Ben yalnız sana karşı iyiyim...” Ama hemen, düşünceli ve samimi olarak ilave etti: “Belki gerçekten de herkese karşı iyiyim. Yalnız bunu gösteremiyorum. Bunu insanlara göstermemek gerek. Yoksa adamın tepesine çıkarlar... Bataklıktaki kuru bir yaprak parçasının üstüne nasıl çıkarlarsa, iyi olan insanların sırtına da öyle çıkarlar... Ve ezerler...