Ahlak kelimesini fazla duygusallaştırmış izzetbegoviç; söylediklerine katılmıyorum, insanın her ahlaklı davranışını dine atfetmek insan olmaya ters bir durum, çünkü insanın ahlakı vicdanınından gelir kendine yapılmasını istemediği şeyleri başkasına da yapmaz bu da insansın bencil davranışlarından yalnızca biridir, nasıl ki bir iyilik yaparken temel amaç iyilik olarak gözükse de aslında iç huzurdur amaçlanan, ahlak da tıpkı vicdan gibidir ya mevcut sisteme uygun hareket etmek zorunda kalarak (medeniyette yaşam) ahlaklı görünür çünkü etki-tepki mekanizmasına girmek istemez.