"Devlet otoritesinin aracı, polisler ve diğer memurlar olduğu kadar, artısını, eksisini düşünmeden kendi aralarındaki güç ilişkilerini "yukarıdan" gelen bir tehdidin gölgesinde konumlandırmayı alışkanlık edinen yurttaşların kendileridir. Ne yazık ki bir hukuk devletinde yaşamak gibi büyük bir şansa sahip olanlar, doğal olarak her şey için bir kanun isteme eğilimi geliştirirler.
BU EĞİLİM DEVLETİN HER YERE SIZMASINI SAĞLAR ; DEVLET HER YERDEYSE, BU TOTALİTARİZMDİR.
Aptallardan korunmak için normatif kurumlardan vazgeçerek
kendimizi işte böyle köleleştiririz."
"Gerçek aptalların (dostlarınız değildirler, asla da olamazlar) sahip oldukları değerler sistemi sizinkinden farklıdır ve onun içerisinde sizin kabul edilemez olarak değerlendirdiğiniz
davranışlar onlar tarafından son derece uygun bulunur, üstelik sizin
davranışlarınız onlara göre vesairedir. İşte belki de bu kitabın ortaya
çıkarması gereken gerçeklerden en derini, en tahammül edilmezi,
kabul etmesi en zoru budur: İnsanlar yanlışlıkla, tesadüfen, eksiklikten veya aşırılıktan, şartlardan veya güya kendilerine rağmen
aptal değildirler. Sistemin aptalları vardır."