Güzelliği unutulan gülün şarkısı,
Ötüşü susturulan bülbülün ilahî tınısı:
Ve hâlâ alttan alta süren, daha yürekli bir müzik.
Ve sana adanan şarkıların dokunaklı aşk notaları,
Ah, yaşam ve ölüm anahtarının arayıcısı !
Kitabı çok beğendim. Eğer kitabı okumayı düşünüyorsanız ki bence mutlaka okumalısınız, bir insanın sıfırdan zirveye çıkışını göreceksiniz, istediğinde neleri başarabileceğini göreceksiniz. Martin Eden karakterinin pes etmeden bütün zorluklara rağmen yılmadan hedeflerine yürümesi o kadar güzel anlatılmış ki benim arkadaşım oluyor, onunla üzülüyor onunla seviniyor hale geldim. Kitap beni çok güzel içine aldı, Martin Eden’ın dünyasından hiç çıkmak istemedim.
İnsanların onu bir kalıba sokmaya çalışmasına rağmen kendi içindeki güce inanarak bildiğinden şaşmıyor ve kendi bildiğini yapmaya devam ediyor. Kitapta, azmi, kararlılığı ve iradeyi göreceksiniz. Mutlaka ama mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum.
Eskiden bülbüller gibi erken,
Çiy düşmüş çalılarda öterken,
Kestim artık sesimi.
Yorgun bir ketenkuşuyum şimdi.
Dudağımdaki ezgiler bitti,
Öttüğüm zamanlar geçip gitti.
Bitirdim ben.
Koydum lavtamı kenara.