Her birimiz yalnızca rölümüzü oynamaktan başka bir sey yapmıyoruz. Hepimiz roman kişisiyiz, hepimiz maskeyiz,
hepimiz komedyeniz! Hiç kimse söylediğinden ve
açıklamasından ne acı çekiyor, ne mutlu oluyor ve belki zevk
aldığını ve acı çektiğini sanıyor; aksi halde yaşamak olanaksız
olurdu. Aslında öylesine dinginiz ki! Şimdi ben hem sanatçı,
hem seyirci olarak komedimi tek başıma sunuyorum. Fiziksel
acı öldürüyor yalnızca. Tek gerçek, konuşmayan ve yalan
söylemeyen fizyolojik adamdır...
Çünkü insanlar, hiçbir anlamı olmasa da konuşmayı
konuşma olduğu için seviyor. Bir söyleve yarım saat bile
dayanamayan insanlar vardır, ama bir kahvede üç saat çene
çalar. Konuşmuş olmak için konuşmak, ipe sapa gelmez
şeyler söylemek, konuşmaya çekicilik sağlar
yaşamın tek öğretmeni yalnızca yaşamdır; bunun
yanında pedagoji hiç kalır. Yaşamak yalnızca yaşayarak
öğreniliyor ve her insan yaşamın çıraklığına yeniden
başlamak zorunda...