Narsist insanların belki de en zararlı özellikleri; diğer insanları sık sık yargılamaları ve üzücü bir şekilde eksikliğin kendilerinde olduğunu görmemeleridir.
Narsist ebeveynler, çocuklarının kendilerinden ayrı bireyler olduğunun farkında değildir. Daha ziyade çocuklarını kendilerinin bir uzantısı olarak görürler.
Logoterapiye göre hayatın anlamını üç farklı yolla keşfedebiliriz: 1) üretimde bulunarak veya iş yaparak, 2) bir şeyi deneyimleyerek ya da biriyle temas ederek(sevgi, iyilik), 3) kaçınılmaz olan ıstırapa karşı aldığımız tavırla.(kişisel bir trajedi bir zafere dönüştürülebilir.)