'Efendim aşağı, efendim yukarı' diye etraflarında dört dönüp duran kadınlardan değilde artık kendi kendimizin efendisi olduğumuzun, kısacası eski kölece anlayışları rafa kaldırdığımızın farkındalar mi sence?"
Çekip gidemez miydim?
Kaçamaz mıydım?
Sonuçlarını bilmiyor muydum,
hayatımı ve varlığımı değerli kılan her şeyin, evet her şeyin yıkımı olacağını bilmiyor muydum?
...
Evet, bütün bunları biliyordum.
....
Hayatımın onunkiyle asla gerçek anlamda birleşmeyeceğini de biliyordum
ve beni tutan şeyin ona sevgi duymam olmadığını biliyordum.
Sevgi değildi; daha yoğun, daha dürtüsel, daha tekinsiz bir şeydi...