Selma

Selma
@selmabas
instagram @sellmaabs

Selma

, bir kitap okudu
Puan vermedi·249 syf.·
15 günde okudu
·
2025 7. kitabı
Javier Marias
8/10 · 983 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·272 syf.··
2025 3. kitabı
·
14 günde okudu
·
Okunma: 16 Şubat 2025 17:11
“Abartmıyorum. Beni benden almışlar gibi hissediyorum. (…) Niteliklerimi benden alıyorlar. Kendim gibi olmama izin vermiyorlar. Her özelliğimin önüne bir ‘fazla’ koyuyorlar: Fazla spontanesin, fazla safsın, fazla dürüstsün, bir yargıya varmakta fazla hızlısın… Anlayamadığım halde anlamamı bekliyorlar; kabul edemediğim şeyleri kabullenmemi, sabırsızlıktan çıldırmama rağmen sabretmemi istiyorlar. Kendi kararlarımı almama izin yok. Kendim olmayı bırakmamı istiyorlar. Kendim gibi olduğumda neden işlerine yaramıyorum? Bazen düşünüyorum da, en yüce ilkelerin düzen, disiplin ve sadakat olmadığı bir dönemde daha faydalı olabilirdim belki.” Kitabın ana karakteri Josefa Nadler, eşinden boşanmış ve oğluyla yaşayan 30 yaşında bir kadın. Roman aslında bu kadının hem işinde hem de özel hayatında ‘kendi olma’ özgürlüğü için verdiği cesur mücadeleyi anlatıyor. Josefa’nın bu mücadelesini, kendini ortaya koyma biçimini okurken ciddi bir sistem eleştirisi de okuyoruz. Kendi olmayı her koşulda göze alan kadın karakterler okumak ne güzel
Uçucu KülMonika Maron · Alef · 2016197 okunma
Puan vermedi·205 syf.··
2024 31. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 24 Eylül 2024 07:13
“Herkes kendince teselliye giden yolunu bulmaya çalışıyordu. İnsan bir tablo ile konuşarak kendini tedavi edebilir miydi? İnsanın rahatsızlığını dile getirmesi, ilhamın verdiği sezgiler aracılığıyla kendini anlaması için sanatsal yaratımdan, sanat yoluyla terapiden pekala bahsediliyordu. Ancak bu farklıydı.Antoine için güzelliği seyretmek çirkinliğin üzerine konan bir pansumandı. Bu daima böyle olmuştu. Kendini kötü hissettiğinde müzeye gidiyordu. Güzellik, kırılganlığa karşı daima en iyi silahtı.” Ne okudum ben ya? Çok akıcı, kurgusu farklı bir metindi. Başarılı ve mesleğini seven bir sanat tarihi profesörünün aniden istifa edip Paris’e gitmesiyle başlıyor metin. Bu tarih profesörü Antoine Duris. İstifasından sonra evini, kardeşini, yaşadığı kenti bırakıp kimseye bir açıklama yapmadan Paris’te Orsay Müzesi’nde salon bekçisi olarak işe başlıyor. Acaba neden istifa etti merakı ile okurken kurgu geçmişe doğru katman katman açılıyor. Her katman sanata, sanatın iyileştirici gücüne, güzelliğe, kadınların yaşadıklarına dair düşündürüyor. Hiç aklımda olmayan bir kitaptı okumak için. İsmail Abi’nin önerisiyle alıp okuduklarımdan. @antiksahafismail teşekkürler
Güzelliğe DoğruDavid Foenkinos · Yan Pasaj · 2024124 okunma