Selda

Selda
Öğretmen
Bülent Ecevit Üniversitesi
İzmir
24 okur puanı
Ekim 2018 tarihinde katıldı

Selda

, bir kitap okudu
Puan vermedi·392 syf.·
2020 11. kitabı
Ayşe Kulin
8.5/10 · 11bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
"kızım, bugün gördüğün Fransız, İngiliz, İtalyan ve Yunan bayrakları, ben Ankara'ya ilk geldiğimde istasyon binasında asılıydılar. Ağlama, bak, o bayrakların yerine bizim bayrağımızı asan adamı, bugün düşmanları bile nasıl saygıyla, sevgiyle teşyi ediyorlar. Ağlama, iftihar et! " 19 Kasım 1938
Sayfa 430·Kitabı okudu
Puan vermedi·340 syf.··
2020 10. kitabı
Okuduğum ilk Ayşe Kulin kitabı. Kitap Yugoslavyanın parçalanmasını ve boşnakların tarihini, çektiği eziyetleri anlatıyor. Eğer Yugoslavya tarihi hakkında bilginiz yoksa öncelikle biraz araştırma yapmanızı öneririm zira kitap biraz karışık ilerliyor. Ben de okuma sırasında belgesel ve bir kaç araştırma yaptım. Daha 27 yıl önce böyle bir kıyımın yapılması, avrupa ve diğer ülkelerin bu kıyımlara sessiz kalması ayrıca ikinci dünya savaşında nazilerin yaptığı kıyımlardan farksız olmasına karşın dünyanın ilgisiz kalması beni çok şaşırttı. Kitaba gelince; o kadar çok devrik cümle ile yazılmış ki bu kitabı okurken duraklama yapmanıza neden oluyor. Neredeyse devrik cümlelerle yazılmış diyebilirim. Tarihi bilgi ilk bölümlerde kitabın akışıyla birlikte veriliyor. Eğer bilginiz yoksa (benim gibi) size yetersiz ve karışık gelebilir. Kitap açıkcası ben de çok derin duygular oluşturmadı ancak daha ben doğmadan yaşanılan soykırımı daha derin araştırmama ve bilgi sahibi olmama sebep oldu.
SevdalinkaAyşe Kulin · Everest Yayınları · 202015,3bin okunma

Selda

, bir kitap okudu
Puan vermedi·340 syf.··
2020 10. kitabı
Ayşe Kulin
8.3/10 · 15,3bin okunma
Bir insanın, kendisine zulmedene gülümsemeye mecbur bırakılmasından daha beter bir zulüm olamazdı yeryüzünde.
Sayfa 299·Kitabı okudu