Dalda rükû duran nar
Kalp sebilinden akar
Yeşil gülsün nârında
O örtü batınında yanar
Pirû pak kasidesi akar
Secde yer edinir kul arz
Sema penceresinden içeru
Üç huzme mescidden nur
Üstad huzura çağırıyor sır
O örtü zahirinde dalgalanır
Arkamda sur gibi nar şehadet
Ahsen
Deryada derince damlayım.
Semaya duayla çıkarım.
Ne gücüm var ne sözüm
Yükümün hamalıyım
Rahmetin celbetsem
Gafil gezmeden geçsem
Bahçende ağlayıp hem
Gonca gülü güldürsem
Çehrem tecellidir
Göz göze selsebil
Lisanına mecz dil
Oku emri bilsem
Ey defter
Ey hasenli kelam
Sağ cihetiyle gelsen
Dinlemek için :
suno.com/s/CXLEtFsNk4P8ZSqhyoutube.com/shorts/KrAQEMyD...
Ahsen
Fe’ilâtün Fe’ilâtün Fe’ilâtün Fe’ilün
Dili yakdı yine bir şûh-ı cihânun hevesi
Beni benden aluben gitdi o cânun hevesi
Gözümün yaşı akar selsebil olur her vakt
Yürek içre tutuşur mâh-ı tabânun hevesi
Bizi bî-hod eyleyip yakdı derûnı kamudan
Düşürüp şol gurbete serv-i hırâmânun hevesi
Gice gündüz yanuben şem’ gibi zinhar sönmez
Bize zindân görinür gayrı cinânun hevesi
Bî-kes oldı bu cihân içre çeker Mâhî’yi gör
Bizi öldürse gerek şol leb-i handânun hevesi
———————————————————————
Yine dünyalar güzeli bir şuhun arzusu gönlümü yaktı, o canın hevesi beni benden alıp götürdü.
Gözyaşlarım her vakit cennet çeşmesi gibi akar çünkü yüreğimin içinde o parlak ay yüzlü sevgilinin arzusu yanıp tutuşur.
O aşk bizi kendimizden geçirip içimizi herkesten gizli yaktı, o salınan servinin (sevgilinin) arzusu bizi gurbet yollarına düşürdü.
(Gönül) gece gündüz bir mum gibi yanıp durur da asla sönmez, sevgilinin aşkı varken bize başka cennetlerin arzusu zindan gibi görünür.
Bu dünya içinde kimsesiz kalmış Mâhî’nin neler çektiğine bir bak! Bizi galiba şu gülen dudaklı güzel sevgilinin arzusu öldürecek.
Bu alıntı bana 'Selsebil Çesmesi'ni hatırlattı..
Mevlânâ Müzesi’nin bahçesindeki çeşmenin de oldukça manidar bir hikâyesi vardır çoğumuz haberdardır..
Çeşme, mimari yapısı gereği en üstte tek bir sunakla başlar; altında iki, onun altında üç sunak yer alır. Daha sonra sayı yeniden ikiye, en sonda ise bire düşer.
Bu düzen, insanın hayat yolculuğunu temsil eder:
İnsan dünyaya tek gelir; evlenir, iki olur; çocuklarıyla üç olur…
Zamanla ayrılıklar başlar, eksilir ve nihayetinde insan yine tek başına bu dünyadan göçer.
Fatمa♡
@Karii_
·
"Yanında birileri olsa da insan daima yalnız ölür."