Kitap, herkesin bildiği gibi Atatürk’ün hayatı üzerine kurulmuş fakat kitabı okuduğunuzda Atatürk’ün yakın arkadaşlarını da tanıma fırsatını buluyorsunuz. İsmet İnönü ve Celal Bayar’ın kişilikleri beni gerçekten etkiledi diyebilirim. Çünkü bu insanlar kendi menfaatlerini değilde ülkenin menfaatlerini düşünen insanlar olarak çıkıyor karşımıza. İsmet İnönü ve Celal Bayar’ın aksine Enver Paşa başta olmak üzere İttihat ve Terakki Cemiyeti mensuplarının ise ülkeyi nasıl bir duruma soktukları açıkça anlatılmış. Bu kitabı okuduktan sonra Atatürk ile ilgili çıkarımım ise O’nun son derece gerçekçi bir kişiliğe sahip olması diyebilirim. Yani yapılabilecek şeyleri yapmış ama yapılamayacak şeyleri de zorlamamıştır.