Gamze Ergil

Gamze Ergil
@sempatikimtrak
Fanatizm delisi olmayan, sıradan bir insan
Gazeteci
Üniversite
Ankara
İstanbul
9 okur puanı
Kasım 2017 tarihinde katıldı
Şu anda okuduğu kitap
10/10
·80 syf.··
Beğendi
·
2023 5. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 04 Ocak 2023 19:31
Mükemmel , mükemmel , mükemmell.. Uzun zamandır bir kitaptan bu kadar zevk aldığımı hatırlamıyorum. Hele kitaptaki 3. Öykü o kadar muhteşem bir şey ki .. Herkesin mutlaka ama mutlaka okuması gereken bir kitap Hayran kaldım gerçekten. Üç öyküden oluşuyor kitap İlk öykü kitaba ismini veren öykü. İkinci öykü çok kısa , 3 sayfa bile değil ama genede oda çok güzel ve anlamlı bir hikayeydi. Ve üçüncü öykü , beni benden aldı. En uzun öykü 3. Öykü idi. Kesinlikle herkesin okuması gerek , hayatınıza büyük bir değişim dönüşüm yaşattıracak kısa bir zamanda. Kitabın ayrıntılı içeriğine gelirsek ; Zweig’ın menkıbelerinde hikâye edilen kişiler Tanrı’yı ve kendilerini ararken hayatlarının anlamını bulacaklarına dair umutlarını her daim korurlar. Yazar Rahel Tanrı’yla Hesaplaşıyor’da Rahel ile Yakup’un Eski Ahit ’teki hikâyelerini Kutsal Kitap’taki anlatım biçimini anıştıran bir üslupla ve elbette kendi yorumunu katarak aktarır. Üçüncü Güvercinin Hikâyesi’ni de Nuh Tufanı’ndan esinlenerek kaleme almıştır. Nuh’un tufandan sonra suların çekilip çekilmediğini anlamak için gönderdiği üçüncü güvercin geri dönmez. Ancak Zweig’ın öyküsünde güvercinin dönmeyişinin nedeni Eski Ahit ’teki gibi toprağın kuruması değil, her yerde ölüm ve felaket görmesidir. Esin kaynağı Bhagavad Gita olan Ölümsüz Kardeşin Gözleri ise Virata adlı bir savaşçıyla ilgilidir. Bir savaşta bilmeden öldürdüğü ağabeyinin gözleri Virata’yı her yerde izler. İnsanlardan uzakta, günahtan arınmış olarak yaşamını sürdürmeye çalışsa da, eylemlerinin başka insanların yaşamlarını etkilemesine engel olmayacaktır.
Stefan Zweig
Rahel Tanrı’yla HesaplaşıyorStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202124,8bin okunma
Gamze Ergil
Hiçbir kitap yazmamış olsaydı Stefan Zweig ve sadece üçüncü hikayeyi yazıp yayınlamış olsaydı dahi, Zweig'ın ne kadar büyük bir yazar olduğunu yine anlayabilirdik sanırım. Ne de güzel açıklamışsınız...