Her kötülük gibi, kötü örneklerin de içlerinin kötülüğünü kusan zehirli bir lisanı ve felsefesi vardır. Bu felsefenin mihveri "ego centrisme" denilen sırf kendini düşünürlük ve kendini bütün varlıkların merkezi hâlinde ve her şeyin üstünde görürlüktür.