kısaca insanlar sizi eleştirdiğiğinde yaptıkları yorumlar doğru veya yanlış olacaktır 1 dakika bu konuyu düşünün çoğu hasta bana gözyaşları içinde kızgın ve üzgün bir durumda gelmiştir çünkü sevdikleri biri onlara düşüncesizce ve doğru olmayan önemli bir yorum yapmıştır böyle bir tepki gereksizdir başka birisi sizi haksız bir şekilde eleştirerek bir hata yapıyorsa siz niye rahatsız olmalısınız ki bir bu diğer kişinin hatası sizin değil niye kendinizi üzüyorsunuz diğer insanları mükemmel olacağını mı bekliyordunuz Öte yandan diğer eleştiri doğruysa yine de kendinizi kızgın hissetmek için bir nedeniniz yok mükemmel olmanız beklenmiyor sadece hatanızı bilin ve onu düzeltmek için gerekli adımları atın bu basit gözüküyor ve öyle ancak bu içgörü duygusal bir gerçeğe dönüştürmek biraz çaba gerektirebilir
konunun en önemli noktası yalnızca sizin düşüncelerinizin sizi üzebileceğidir ve daha gerçekçi düşünmeyi öğrendikçe kendinizi daha az üzgün hissedeceksiniz
kitap şiir ile felsefe arasında yürüyen aforizmatik metinlerden ibaret. bazilari cok cok degerli, belki birkac kere belki birkac zaman araliklariyla yeniden okunulmasi gereken yerler var. bazi yerlerse cok anlamsiz -veya henuz benim icin anlamsiz- ve sıkıcı. kitap uc bolumden olusuyor en sevdigim ucuncu kisimdi. bence en kaliteli yazilar da orada bu kitap icin.
puanım 4-4,5 arası. ve bence muhakkak her çocuk özellikle anaokulu-ilkokul çocukları okumalı. insanların hırçınlığı altında kırgın, yalnız, küçük bir çocuk duruyor. maalesef bunu hem kendimizde hem başkalarında gözlemlerken unutuyoruz. yine aynı şekilde, hem kendimizi hem de başkalarını unutuyoruz