Punto ve yazım tarzından kaynaklı olsa gerek, çocuk kitabı gibi geldi. İlk Saramago deneyimine göre fena sayılmaz ama yine de sıkmadan keyif aldıran bir kitaptı.
“O çok sevdiğimiz “dişi cazibe” denen şeyin aslında dişilikle hiçbir alakası yoktu, aksine bu, bizi memnun etmek için geliştirilmiş -çünkü bizi memnun etmelidirler ya-, erkekliğin bir yansımasından ibaretti ve bu kadınların asıl amaçları için kesinlikle önem taşımayan bir ayrıntıydı.”