Ahirete gittin, göçtün bu dünyadan, vefat ettin. Hesap defterini bir açtılar, defter bomboş. Ve aklına geldi, "Ya benim haccım vardı? Namazlar? Yazılması gerekmiyor muydu? Ya kurban bayramında hiçbir kurbanım yazılmadı mı? Ama ben hiç aksatmamıştım?"
Kardeşinin gıybetini ettiğinden dolayı ne kadar hayır, hasenatın varsa defterinden tamamen silinmiş! Hayal et!
Bir solukta okuyuverdiğim, ancak bitmesin diye de ağırdan aldığım yine mükemmel bir Sabahattin Ali eseri. Uzun süre tesiri altında olacağımdan eminim...