Olayların nedeni soyut anlamda iktidar, somut anlamdaysa iktidara boyun eğenler gibi görünür. Ama soyut eylem, somut eylem olmadan düşünülemeyeceği için olayların sorumluluğu ne birinde ne diğerinde, ikisinin birleşimindedir.
Kader beni onunla bir araya ölmem için getirmiş olabilir mi?Hayatın gerçeği, tüm hayatımı yalan içinde geçirdiğimi göstermek için karşıma çıkmış olabilir mi?