Ahmet Umit'in daha cok Baskomser Nevzat kitaplarini okumus ve polisiyeyi onunla birlikte sevmis biri olarak bu kitap bana biraz yavan geldi. Yazarin ilk oyku kitabi olarak geciyor zaten ve bunu biraz hissedebiliyorsunuz. Kitap kapagina bakmadan okusaniz Ahmet Umit yazmis demezsiniz. Ancak sunu soyleyebilirim; darbe doneminde yasanan bazi sikintilari konu alan oykuler var icinde ve bazilari bizim de bugunlerde yasadigimiz sikintilari animsatti. Bir davaniz var ve iyi-kotu cilesini cekiyorsaniz siz de bu oykulerden kendi hayatiniza benzerlikler cikartabilirsiniz...
Düşüncelerde yaşamak ne demektir bilir misiniz? Sokağa çıktığınızda "peşimde biri var mı?" diye düşünmeden yürümeyi, her köşesine anılarınızın sindiği mahallenize korkusuzca girmeyi, evinizin kapısını çekinmeden çalmayı, geceleri merdivenden gelen seslere aldırmadan bir çocuk gibi mışıl mışıl uyumayı yalnızca düşüncelerinizde canlandırmanın korkunçluğunu bilir misiniz?