14 yaşından büyükseniz okumayınız. Bitmesine çok az kalmıştı ama daha fazla devam edemeyerek, ilk defa bir kitabı yarım bıraktım. Yazar aklına ne geldiyse yazmış. Bütün saçmalıkları bir araya getirmiş.
Haftalarca çılgın gibi Milena'dan mektup gelmesini bekleyen, sonra beklediği mektup postadan çıktığında da onu açma işini durmadan geciktiren Kafka gibi duyumsuyordum kendimi.
Bazen de saygıdeğer abilerim ablalarım, dünyası yerle bir olur insanın. Hayat, fazla kafa yormadan idare etmeyi sağlayan bütün anlamlarını yitiriverir. En akıllıca saydığınız fikirlerinizin saçmalığını, en içten duygularınızın yapmacıklığını kavrarsınız.