Geçmişi yazarak sabitlemeye çalışıyor ve bunu geçmişten kurtulmanının bir yöntemi olarak uyguluyorum; belki de tam tersine, geçmiş içimde o kadar derinlere kök salmış durumda ki, beni her an her fırsatta kendinden bahsetmeye zorluyor, beni çoktan ele geçirdi ve ben ondan kurtulduğumu düşünerek sadece varlığını ve hayatım üzerindeki etkisini güçlendiriyorum, belki de çoktan kapana kısıldım- bilmiyorum.