İlber Hoca hakkında pek bir şey bilmeden ve hiç bir kitabını okumadan ele aldığım kitabı, beni instagram sayfasında ki bir sözü ile etkilemişti ama büyük hayal kırıklığına uğradım kitabı okurken, kitap 283 sayfa ama o kadar gereksiz fazlalıklar var ki; kitabın bölüm başında olan ve her sayfanın hemen yan tarafında olan bölümleri metnin içinde zaten bire-bir olması büyük israftır bence kitap anca 70 80 sayfa olacak bir kitapken bu kadar yazmış olmak için doldurulması saçmalık olmuş, üzüldüm açıkçası.
İçeriğe gelecek olursak; hocamızın çok güzel tavsiyeleri var ve kültüründen istifade etmekte ayrıca çok güzeldi, kitap yönlendirmeleri kesinlikle dikkate alınmalı, ben tavsiyesi olan kitaplardan da okudum, memnunda kaldım açıkçası ama şu var ki böyle tavsiyelerde bulunurken hocamız gençleri böylesine sert eleştirirken toplumsal yapımızı ve yaşayışımızı da göz önünde bulundurmalı, herkes avrupada doğup öğretim üyesi anne babaya sahip değil sonuçta... Incelemeden çok eleştiri olarak yazmış olsamda faydalı bilgileri ve tecrübeleri bizlere tavsiye ve ufkumuzu açacak bu güzel kitap için ilgilenen herkese keyifli okumalar diliyorum...
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Sıkıcı ve bunaltıcı geçen, içimin sıkılmasına sebep olan sınav günlerini; üniversite de hocamın hediyesi olan, eve dönüş yolunda tek solukta bitirdiğim bu güzel ve içimi açan kitapla taçlandırıyorum.
Kitap adından anlaşıldığı üzere ağaç sevgisini aşılayan kısa ve öz bir kitaptı, yalnız bir adamın büyük bir inançla terkedilmiş bir bölgeyi ağaçlandırmasını ve savaşlar görsede hiç bir şeyin onun inancını kırmadan yeşertmeye devam etmesini dünyayı yaşanabilir bir hale getirmesini anlatıyordu... Yalnız adamın diktiği ağaçlardan nasibimi ta buralardan almış bulunuyorum... herkese keyifli okumalar diliyorum...
Ağaç Diken AdamJean Giono · Everest Yayınları · 20142,343 okunma