Eğer okumazsaydım kimsenin ne düşündüğünü bilmezdim.
Dünyanın döndüğünden habersiz olurdum ve her şeyi kendim keşfederdim.. cehaletimi bilmek harika olurdu. Ve tırnaklarımla kazıyarak öğrenebildiğim çok az ama bir o kadar da keskin ve kesin bilgiyle ölür giderdim.. kafamda hiçbir kuşku olmazdı. Sadece kesinlikler cirit atardı bedenimde. Hak ederek elde ettiğim, sadece düşünerek elde ettiğim kesinlikler.