“yaşlıların sonsuza dek yaşadığı, çocukların da bir türlü serpilip büyüyemediği bir dünya”
yazar çağın gerçeklerinden ve japonya’nın tarihinden yola çıkarak bir distopya kurmuş. japonya’nın yeniden tüm dünyaya kapılarını kapattığı, çocukların çeşitli hastalıklardan dolayı öldüğü, yaşlılarınsa bir türlü ölemediği, hayvanların yok olduğu, ağaçların zehirli meyveler ürettiği bir japonya hayalini dede ve torun ilişkisi üzerinden ele almış. kısa, okuması kolay ama bazı noktalar rahatsız edici. hüseyin can erkin hocanın çevirisi zaten harika. tavsiye ederim.