"Diriliş insanı, ancak, Tanrı'ya karşı sorumlu bilir kendini. Başkalarına karşı olan sorumlulukları, ancak bu sorumluluktan doğarlarsa, bağlayıcı olabilirler onun için."
Her birimiz maddi-manevi olarak doğuştan bize tayin edilen kapasitemizden bireysel olarak mesulüz. Kimse kimsenin rakibi değil, yolumuz özgün, geçmişimiz özgün, gücümüz özgün, yarın rûz-i mahşerde hesabımız özgün ve imthanlarımız imkanlarımızla orantılı.
Bize kimse böyle kıymet vermedi. Bu ne kıymet vermektir Ya Hakîm, Ya Rahman, Ya Rahîm!