Zeyd oğlu Abdurrahman:
- Âdem Peygamber demiştir ki : << Ben Kıyamet ve hesap gününde bütün insanların efendisiyim! Yalnız bir tek peygamberin değil... O'bin ismi Ahmed'dir; ve bana karşı iki faziletle üstün kılınmıştır. Bu faziletlerden biri O'nun zevcesidir; daima kendisine bağlı kalacak ve kendisinin hayrına çalışacak olan zevcesi. Benim zevcem ise benim zararıma çalıştı. İkinci fazilet de , Allah'ın O'na en fazla yardım etmiş bulunması ve O'nun seytanını İslâm'a getirmesidir. Benim şeytanım kafir oldu.>>
O , Allah'ın kendisini seçenekler , O'nu severek başlasınlar diye yarattığı kul...
O , Allah'ın Sevgilisi...
Nasıl sevilmezdi ; ve sevilince nasıl sevilirdi?
Gençlik damarı, akıldan ziyade hissiyatı dinler. His ve heves ise kördür, akibeti görmez. Bir dirhem hazır lezzeti, ileride bir batman lezzete tercih eder. Bir dakika intikam lezzeti ile katleder, seksen bin saat hapis elemlerini çeker ve bir saat sefahet keyfiyle -bir namus mes'elesinde- binler gün hem hapsin, hem düşmanının endişesinden sıkıntılarla ömrünün saadeti mahvolur.