Dünya üzerinde varlıkların tamamı baharı yaşamaktan zevk duyar. Yılda bir kere tekrarlanan mevsimlerin içindeki bahar, hasretle beklenir. Bazen onun müjdesini veren olay ve canlıları bile bahardan dolayı severiz. Çok özlediğimiz kimseleri beklerken veya beklenmeyi isteyenlerin söyledikleri " Baharı bekleyen kumrular gibi" sözü baharı sadece insanların değil, herkesin beklediğini göstermektedir. İşte Allah'ın yarattığı bahar yılda bir kere sırasına göre gelirken insanlar, bazen sabırsız davranıp kendi baharlarını oluşturmaya çalışmaktadır. Zaten ne oluyorsa o zaman oluyor ve kendi baharını isteyen güçlü devletler veya insanlar bütün insanlığın mevsimini kışa çeviriveriyorlar. Buna rağmen kendi baharlarıyla geçici süre de olsa uçurtmalarını uçuruyorlar. Sonrası mı? Tabiki bahar rüzgarı kesiliyor, uçurtmaları yere çakılıyor.