şev

10/10
·345 syf.··
Beğendi
·
2017 11. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 07 Nisan 2017 10:10
İlkine nazaran daha heyecanlı bir kitap olmuş. İlkinde yer alan çeviri hatasından,muhtemelen, kaynaklanan devrik cümleler yok. Ama ilk kitapta yazar, Rose'un annesi için "kızıl" derken, ikinci kitapta anneyi ilk gördüğümüzde "kumral" tanımlıyor. Ama sonra mecazi bir şekilde annesine gönderme yaparken, çağrışımı yapan nesne "kızıl kıvırcık" saç. Hata yazarda mı çevirmende mi bilmiyorum ama bu bir betimleme hatası. Diğer yandan Dimitri ile olan inişli çıkışlı ilişkisi tadı kaçmadan anlatılmış, sevdim. İnşallah sonraki kitaplarda suyu çıkmaz ama zaten aldığım tüyoya göre böyle bir imkan da pek olmayacak. Kurtadamlar hala devreye girmedi. Köşeye sıkıştıracak ve ana konuya katmayacak ise zaten ekleme yapmasın. Uyuz oluyorum sırf olsun diye eklemelerine. Hey! Kurtadamlar vampirlerden daha asildir! :)
Buz ÖpücükRichelle Mead · Artemis Yayınları · 20131,357 okunma
şev
Orijinal metinde annesinin saç rengi "auburn" olarak geçiyor. Türkçesi için kızıl kestane tarzı bir şey denebilir belki. Emin olamadım.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
7/10
·294 syf.··
Beğendi
·
2020 80. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 30 Aralık 2020 15:39
Jane Austen'dan okuduğum ilk kitap oldu. Çok derinliği olmayan, karakterlere yeterince özenilmemiş bir kitaptı ama konusu çok hoştu bence. * * * Yüzbaşı favori karakterim oldu. Anne'i de kitabın genelindeki karakterlere göre sevdim ama güçlü bir karakter değildi bana göre. Lady Russell en sevmediğimdi. Anne'in hayatına bu kadar karışması çok rahatsız etti. * * * Kitabın başında yaşanan olaylar o kadar hızlı ve yüzeysel geçildi ki, güzelim konu harcanmış gibi geldi. * * * Kitapta birkaç yerde kadın-erkek eşitsizliği rahatsız edici şekilde geçti ama ben dönem şartlarına göre normal karşıladım, sadece keşke kadın bir yazar yazmasaymış diye düşündüm.
1000Kitap
İknaJane Austen · Kırmızı Kedi Yayınevi · 20193,551 okunma
şev isimli okura yanıt verildi
şev
Anlamadım her kitap güçlü kadın karakteri mi olmalı? Veya benim sadece sizin yaptığınız yoruma yaptığım yorumla güçlü kadın karakteri okumadığımı nasıl çıkarabildiniz? Onun dışında daha fazla devam etmeyeceğimi söylediğim için tekrar etmiyorum. Ben böyle düşünüyorum... iyi akşamlar dilerim:)
7/10
·294 syf.··
Beğendi
·
2020 80. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 30 Aralık 2020 15:39
Jane Austen'dan okuduğum ilk kitap oldu. Çok derinliği olmayan, karakterlere yeterince özenilmemiş bir kitaptı ama konusu çok hoştu bence. * * * Yüzbaşı favori karakterim oldu. Anne'i de kitabın genelindeki karakterlere göre sevdim ama güçlü bir karakter değildi bana göre. Lady Russell en sevmediğimdi. Anne'in hayatına bu kadar karışması çok rahatsız etti. * * * Kitabın başında yaşanan olaylar o kadar hızlı ve yüzeysel geçildi ki, güzelim konu harcanmış gibi geldi. * * * Kitapta birkaç yerde kadın-erkek eşitsizliği rahatsız edici şekilde geçti ama ben dönem şartlarına göre normal karşıladım, sadece keşke kadın bir yazar yazmasaymış diye düşündüm.
1000Kitap
İknaJane Austen · Kırmızı Kedi Yayınevi · 20193,551 okunma
şev isimli okura yanıt verildi
şev
Son cümlenizdeki hiç bir yazar mükemmel değildir diyerek komik bir gönderme yapmanız da gülümsetmedi değil:) Zira benim yazarları mükemmel bulmam, eleştiri kabul etmemem gibi bir yargı sokuşturmaya çalışmışsınız ama yersiz olmuş azıcık sanki? Bence eleştri kabul edebilen siz olmalısınız. Emin olun bu kitap ve yazar üzerine eleştiriler ve yorumlar okudum ama sizin bahsettiğiniz noktalar o kadar komik ve anlamsızdı ki. Çelişkili olması en büyük sorun... normalde asla yorum yazmayan ben bile cevaplama ihtiyacı duydum:) Her neyse uzatmak gibi bir niyetim yok artık iyi akşamlar.
7/10
·294 syf.··
Beğendi
·
2020 80. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 30 Aralık 2020 15:39
Jane Austen'dan okuduğum ilk kitap oldu. Çok derinliği olmayan, karakterlere yeterince özenilmemiş bir kitaptı ama konusu çok hoştu bence. * * * Yüzbaşı favori karakterim oldu. Anne'i de kitabın genelindeki karakterlere göre sevdim ama güçlü bir karakter değildi bana göre. Lady Russell en sevmediğimdi. Anne'in hayatına bu kadar karışması çok rahatsız etti. * * * Kitabın başında yaşanan olaylar o kadar hızlı ve yüzeysel geçildi ki, güzelim konu harcanmış gibi geldi. * * * Kitapta birkaç yerde kadın-erkek eşitsizliği rahatsız edici şekilde geçti ama ben dönem şartlarına göre normal karşıladım, sadece keşke kadın bir yazar yazmasaymış diye düşündüm.
1000Kitap
İknaJane Austen · Kırmızı Kedi Yayınevi · 20193,551 okunma
şev isimli okura yanıt verildi
şev
"Keşke kadın bir yazar yazmasaydı" demişsiniz, Jane Austen bu kadar güzel şeyler yazdığı için gurur duymak gerekirken hem de. Kadın erkek eşitsizliği 'rahatsız edici biçimde geçti' demek o dönemde kadınların toplumdaki yeri rahatsız edici demek değil, yazar rahatsız edici bir kadın erkek eşitsizliği yaratmış demek. Sonradan dönem şartlarına göre normal karşıladım demek başta verdiğiniz yargıyı örtmüyor maalesef. Ama anladığım kadarıyla bu konuda bana katılıyorsunuz, sadece anlatım hatası diyelim bari:) Karakterlerin fiziksel özellikleri yetersiz gelmiş olması da anlaşılabilir. Jane Austen'ın yazım tarzıyla alakalı. Bana kalırsa eksik değildi ama daha betimleme seviyorsunuzdur, tamamıyla karakterlerin dış görünüşleriyle muhattap olmak sizi daha çok memnun ediyordur belki de. Kişisel özellikleri konusunda asla katılmıyorum size, çok derin giriliyor bana kalırsa. Kitabın başında Yüzbaşı ile Anne'in ayrılığı yeterli işlenmemişti demişsiniz. Kitabın konusu o olmadığı için aslında. Hatta pek çok yorumcu İkna'nın bu konuda pek çok kitaptan ayrıldığını anlatırlar. Çünkü bir ilişkinin başlangıcı göremeyiz. Başlamış, sonlanmış ve ardından yeniden kitabı açılan bir ilişkidir bu ve bu da onun özel noktasıdır. Dolayısıyla o ayrılık tamamen ayrı bir hikaye ve fazlası gereksiz olurdu. Ayrı bir kitapta görebilirdik belkii.
7/10
·294 syf.··
Beğendi
·
2020 80. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 30 Aralık 2020 15:39
Jane Austen'dan okuduğum ilk kitap oldu. Çok derinliği olmayan, karakterlere yeterince özenilmemiş bir kitaptı ama konusu çok hoştu bence. * * * Yüzbaşı favori karakterim oldu. Anne'i de kitabın genelindeki karakterlere göre sevdim ama güçlü bir karakter değildi bana göre. Lady Russell en sevmediğimdi. Anne'in hayatına bu kadar karışması çok rahatsız etti. * * * Kitabın başında yaşanan olaylar o kadar hızlı ve yüzeysel geçildi ki, güzelim konu harcanmış gibi geldi. * * * Kitapta birkaç yerde kadın-erkek eşitsizliği rahatsız edici şekilde geçti ama ben dönem şartlarına göre normal karşıladım, sadece keşke kadın bir yazar yazmasaymış diye düşündüm.
1000Kitap
İknaJane Austen · Kırmızı Kedi Yayınevi · 20193,551 okunma
şev
Karakterlerin özentisiz ve kitabın derinliği olmadığını size düşündüren nedir? Ve bir de kadın erkek eşitsizliği olduğunu söylemişsiniz ama gerçekten o dönem İngiltere'si hakkında fikriniz var mı merak ediyorum? Rahatsız olmanız çok ilginç çünkü Jane Austen her zaman feministlerin en hayranlık duyduğu yazarlardan olmuştur. Zira o dönemde kadınların kitap yazıp yayınlaması bile çok ekstra bir durumdur. Zaten Jane Austen da takma bir isimle yayımlamışdır eserlerini. Eserleri her zaman kadınların bakış açısından yazılmıştır ve kadınların zekasını ve gücünü bize yansıtmıştır. Bu kitaplar zaten sınıf eşitsizliklerini eleştiren, kinaye içeren kitaplardır. Normalde pek böyle yorum yapmam ama incelemeniz beni öylesine şaşırttı ki kendimi tutamadım, mazur görün...:)