“Görülecek, işitilecek, tadılacak, okunacak, yazılacak, yapılacak o kadar çok şey birikiyor ki, bundan sonra hayatımın bütün bunlara yetişmeyeceğinden korkuyorum.”
Kendi kendime karşı çok borçlandım. Kendime vadettiğim şeyleri yapamazsam utancımdan aynaya bakamayacağım.
En basit içtimai davaları, anlamayacak kadar yabancı tesirler altında şahsiyetlerini kaybeden bu insanlarla münakaşaya mecbur olmanın küçüklüğünden muzdariptim.
“Şu bir gerçektir ki kim ölümü çokça anarsa,az bir dünyalığa razı olur. Kim de konuşmasının amel olarak kaydedileceğini bilirse, kendisine fayda vermeyecek şeylerde pek az konuşur”