"Hristiyan memleketlerinde pek yaygın olan küfürbazlık, öfke ve intikam hissi Türkler'de yoktur. Çünkü bunlar içki ve kumarın kışkırttığı alışkanlıklardır. Osmanlılar için de içki ve kumar meçhuldür...
Sokaklarında da evlerinde de hiçbir küfür sözü işitilmez. Bunun yüzümüzü kızartacak ve bizi hayrete düşürecek tarafı ise, Osmanlılar'ın yalnız ağızlarında değil, lisanlarında da küfür kelimelerinin bulunmayışıdır.
Onlar yalnız 'Vallahi' şeklinde Allah'a yemin ederler.
Osmanlı insanının üstün bir ahlak anlayışı vardı.
Hiç şüphesiz ki, ahlak bakımından Türk siyasetiyle medeni hayatı bütün cihana örnek olabilecek vaziyettedir. "