İnsanı oyalayıp onu perişan eden şeylerden kurtulmak için olağanüstü çaba harcamalıdır. "Bugünün amelini yarına bırakma." denir Düşük olana razı olan, üstün olandan mahrum olur. En çok mensubu olan yol, Hz. Peygamber (sav) ile ashabının takip ettikleri yolu takip eden Ehl-i sünnetin gittiği yoldur; Şia, Mutezile ve bidatçılar değildir. Bu bağlamda Hz. Resul-i Ekrem (sav) "Sevadü'l-azamdan ayrılmayın." buyurur. Orada bulunanlar "Sevadü'l-azam nedir ey Allah'ın elçisi?"diye sorunca Hz. Peygamber (sav) "Benim ve Ashabımın takip ettiği yoldur." buyurmuştur.
Çirkin ve adi huyları yok ederek, güzel ve faziletli huyları da iktisab ederek nefsi tedavi etmek, bedendeki hastalıkları bertaraf edip sağlığı iktisab etmek gibidir.
Mehmed'im, sevinin, başlar yüksekte!
Ölsek de sevinin, eve dönsek de!
Sanma bu tekerlek kalır tümsekte!
Yarın, elbet bizim, elbet bizimdir!
Gün doğmuş, gün batmış, ebed bizimdir!
(1961)