Kendimi avutmak için: " Işte her yerdeki gibi, burda da kötü insanların yanında iyileri de bulunuyor..." diye düşündüm, " Kim bilir? belki bunlar da ötekilerden, yani duvarların dışındakilerden daha kötü değildirler." bir yandan böyle düşünüyor, bir yandan da düşüncemde yanıldığımı sanarak başımı sallıyordum; ah Tanrım! Tahminimde ne kadar da haklıymışım meğer!
Belki yanılıyorum, ama herhangi bir kimse hakkında, yalnızca gülüşünü bakarak hüküm vermek kabildir bence; onun için hiç tanımadığımız birinin gülüşü daha ilk karşılaşmanızda hoşunuza giderse, karşınızdakinin iyi bir adam olduğundan tereddüt etmeyiz.
Bence kesinlikle okunması gereken bir kitap.
Herşeyin kontrol altına alındığı bir devlet düşünün.
Geçmişinzin bile istendiği gibi düzenlendiğini düşünün.
Herzaman izlendiğinizi düşünün.
"iki artı iki beş eder"
Bir farkındalık olması gereken bu kitap, insanlarin makineleşmiş bir kitleler haline dönüşmesini konu alıyor.
"SAVAŞ BARIŞTIR
ÖZGÜRLÜK KÖLELİKTİR
CAHİLLİK GÜÇTÜR"
Yaşadığımız topluma baktığımızda bazı şeylerin gerçek olduğunu vurgulamak gerek,
yönetildiğimizin ve özgür olmadığımızın.
Roman, kimi eleştirmen ve yazarlar tarafından utopik olduğu kadar gerçekçi bir roman olarakta tanımlanmakta.
1984George Orwell · Can Yayınları · 2023200,3bin okunma