Ben sana hep üşüyordum
Çünkü kıştım
Nakıştım, bakıştım
İnkâr etmiyorum da
Seni sevmek gibi büyük işlere kalkıştım
Ve lütfen inkâr etme
Sana en çok, en çok ben yakıştım.
<Biz eğitim sayesinde özgürlüğümüz için, haklarımız için mücadelenin içine, yaşamın içine daha yeni giriyoruz. Bir kadın üniversite eğitimine başladığında sadece kafasıyla, zekasıyla değil, tüm istemiyle, tüm insanlığıyla kendini veriyor. Sadece bilgi edinmekle kalmıyor, yaşamdaki zihinsel devinimde de küçük bir pay sahibi oluyor. Siz bilimden sadece yaşlılar için, yaşamdan kopuk insanlar için uygun bir meşguliyetmiş gibi söz ediyorsunuz. Ama belki de sadece erkeklere böyle hissettiriyordur.
Kadınlar arasındaysa bilim genç, güçlü ve dinç olanlara çekici geliyor!>
<...Gökyüzünün sonsuzluğuna yükselmek istiyorum,
Denizin derinliklerine gömülüyorum,
Sana bütün dünya nimetlerini vermek istiyorum!
Yeter ki sev beni! Sev beni!..>