Ameliyatlarda anestezi kullanılmaya başlandıktan sonra onlarca yıl doğum sırasında kadınlara ağrı kesici verilmemiş. Yaygın dini inançlara göre, kadınların doğum sırasında acı çekmesi kabul gördüğü için gerekli görmemişler. Daha güvenli doğum yolları aramak yerine, anne ölümleri doğumun doğal bir sonucu olarak görmezden gelinmiş. Bu doktorların neredeyse tamamı erkek çünkü kadınlar 1800'lerin sonlarına kadar yasal olarak tıp mesleğini icra edemiyordu. Erkekler doğum yapsaydı durum nasıl farklı olurdu acaba?
Otomotiv dünyasından tıbba uzanalım. 2025 tarihli bir Dünya Ekonomik Forumu raporuna göre, kadınlar erkeklerden beş yıl daha uzun yaşıyor olsalar da, hayatlarının %25'ini sağlıksız veya bir dereceye kadar engelli olarak geçiriyorlar. Bunun temel nedenlerinden biri, modern tıbbın ayrımcı uygulamalar karşısındaki sistematik körlüğü.