Nur

Nur
@silverflame
Ὅσον ζῇς φαίνου
Bir annenin bilmeyeceği sırlar ne olabilir? Baban ve annenden başka, senin üzüntülerini kim anlayabilir? Kim paylaşabilir? Kim dindirmek ister?
Nur
Bu sözler bana çocukların ailelerden kopuşunun 19. yüzyılda başlamış olabileceğini farkettirdi.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?

M A X I M U S

, bir kitap okudu
Puan vermedi·216 syf.·
29 saatte okudu
·
Okunma: 16 Mayıs 2020 20:20
·
2020 62. kitabı
Türker Akıncı
8.4/10 · 155 okunma
Nur
Kitap bile yazmışlar, bu ne hız yahu
İstersem kırlangıç yuvasına bir kadın oturtur, saçlarını taratırım. İstersem kırlangıç yuvasına ateşböceğinden bir avize takarım, istersem kırlangıçla yuvasındaki kadına, sanki günahmış gibi, günah işletirim bu ışığın altında. Derim ki, bir kırlangıç, bütün bir yaz ayı boyunca tam iki milyara yakın kumuç, tatarcık, sinek avlar. Ne dersem derim. Kimsecikler karışmaz. Birçokları sevinirler de, insanoğlunun insanoğluna yaptıklarını görüp de anlatmadığıma...
Sayfa 116 - İş Bankası Kültür Yayınları
Nur
Bu kitabı elime aldığım günden beri eve kapanıp sadece Sait Faik okumak istiyorum.
Söz vermiştim kendi kendime: Yazı bile yazmayacaktım. Yazı yazmak da, hırstan başka neydi? Burada namuslu insanlar arasında sakin, ölümü bekleyecektim. Hırs, hiddet neme gerekti? Yapamadım. Koştum tütüncüye, kalem kağıt aldım. Oturdum. Ada'nın tenha yollarında gezerken canım sıkılırsa küçük değnekler yontmak için cebimde taşıdığım çakımı çıkardım. Kalemi yonttum. Yonttuktan sonra tuttum öptüm. Yazmasam deli olacaktım.
Sayfa 73·Kitabı okudu
Adem isimli okura yanıt verildi
Nur
Okuyacağım, teşekkür ederim.
Söz vermiştim kendi kendime: Yazı bile yazmayacaktım. Yazı yazmak da, hırstan başka neydi? Burada namuslu insanlar arasında sakin, ölümü bekleyecektim. Hırs, hiddet neme gerekti? Yapamadım. Koştum tütüncüye, kalem kağıt aldım. Oturdum. Ada'nın tenha yollarında gezerken canım sıkılırsa küçük değnekler yontmak için cebimde taşıdığım çakımı çıkardım. Kalemi yonttum. Yonttuktan sonra tuttum öptüm. Yazmasam deli olacaktım.
Sayfa 73·Kitabı okudu
Adem isimli okura yanıt verildi
Nur
Bedri Rahmi Eyüboğlu, Varlık dergisinin Haziran 1947 sayısındaki "Sait'ten Hatıralar" yazısında diyor ki: ''Sait, hikâyesinin bütün cümlelerini, bir şiir yapısı gibi ezberliyordu.'' Ve ayrıca mesleğini ne denli ciddiye aldığını vurguluyor. Yaşamdan keyif alıyor olmasının sebebi de bu olmalı.