Puan vermedi
//KİTAP TAVSİYEM "KUZGUN YEMİNİ" //ALINTILAR #Karanlık her zaman korkutucu değildir, bazen de öğreticidir... #En büyük korku bilinmeyen değil, insanın henüz tam keşfedemediği kendi zihnidir;çünkü adalet de zulüm de önce orada başlar... #Bazı karanlıklar anlatılmadıkça büyür... #Bazı hikayeler yazılmak değil, susmamak için doğar... #Bilinmezlik kapının ardında kara bir kuyu gibi bekliyordu... #Zaman yalnızca akmıyor, insanın üstüne çörekleniyordu... #Düşünceler bazen insana bir tabanca gibi doğrulabilirdi... #Gölge karanlığı değil aydınlığı getirecek... #Bazen dönmek iyidir, nereye olursa olsun... #Doğrular acıtır... Dönüşen birinin ardından koşan herkes, bir noktada aynı karanlığa girer.. #Bazı sorular soruldukları anda anlamını yitirirdi.. #Hiçbirşey söylememek en doğru cümleydi... #Bazı mesajlar anlaşılmak için değil, uyanmak için yazılırdı... #Bir insanın içinde bu kadar karanlık olabileceğini... Sevginin bazen insanı kurtarmadığını... Geç farketmişti... #Bazı sorular insanı hayatta tutmaz;sadece daha çok acıtırdı... #Yüreğinin ortasından kırılmıştı, nasıl onarılacağını bilmiyordu... #İnsan her zaman gerçeğin iyileştirdiğine inanır... #Bir insanın sevdiği birini kaybetmesinden daha önemli ne olabilirdi? Yanılmış olmak... #Bazı anlar vardır, yaşanmasa hayat devam eder, yaşandığında ise insanın içinden bir şey kopar... #Hiçbir şey aydınlığa erişmemişti, aksine herşey karanlığa gömüldü... #Bazen doğru olan şey, insanın en büyük yanlışıydı... #Bazı pişmanlıklar ses istemezdi., sessizce insanın içine çöker orada kalırdı... #Gölgeler ölümsüzdür... #Tehlike geçmişte kalmazdı, şekil değiştirirdi... //KİTAP HAKKINDA
Kuzgun YeminiKamuran Elagöz · Edebiyatist Yayınevi · 202618 okunma
Puan vermedi·195 syf.··
2026 6. kitabı
AÇLIK- KNUT HAMSUN Gerçekten tok muyuz? Bazı kitaplar bize sadece bir şeyler anlatmakla kalmaz. Sanki kitabın karakteri bizmişiz gibi o karakterin yaşadığı her şeyi bize iliklerimize kadar hissettirir. KNUT’un Açlık romanıda tam olarak böyle bir roman kahramanın yaşadığı fiziksel açlığın yanında yaşadığı zihinsel ve psikolojik durumları da derinlerimizde hissettik. Kitap kahramanımız isimsiz yazar olmak isteyen canla başla yazılar yazan bunları gazetelere götüren kimi kabul edilse de bir çoğu geri çevirilen ama buna rağmen pes etmek istemeyen bir genç. Kitap karakterinin isimsiz olması bile bence özellikle seçilmiş bir durum kahramanın yaşadığı şartlar o kadar zor ve kötü ki sanki gerçekte hiç böyle biri var olmamış olamazmış gibi hissediyoruz fakat gerçeklik tam olarak karşımızda duruyor. Geçmişi bilinmeyen geleceğinin olacağı meçhul hatta şimdi bile yaşayıp yaşamayacağı şaibeli bir karakter çiziliyor bizlere. Açlığı ve sefaleti diplerine kadar yaşatıyor yazar bize. Kahramanımızın fiziksel açlığın yanında ruhsal olarakta çöküşünü gözler önüne seriyor. Midesi açlıkla savaşırken gururu, hayalleri, insanlık onuru da bir bir tükeniyor. Bu kadar açlığın içinde hala iyi ve gururlu bir insan olarak yaşamak istiyor. Kendisine yapılan yardımları söylenen sözleri bir aşağılama hor görme olarak anlıyor. Açlığın yanında zihni bulanıyor kendini kaybediyor. Kalacak yer bulamayıp sokaklarda kalıyor. Hastalıklar peşini bırakmıyor. Anlatım o kadar gerçekçi ki kahramanın bir lokma ekmek bulamadığı halde gururunu korumak doğru insan olduğunu koruma çabası insanın hayatta kalma içgüdüsü ve gururu arasındaki savaşı bizlere gösteriyor. Açlık sadece bir yoksulluk sefalet romanı değil insanın sınırlarını zorlayan hayata tutunma çabasını gösteren çaresizliğin ruhsal çöküşün hala insan
1000Kitap
AçlıkKnut Hamsun · Can Yayınları · 202335,7bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
9/10
·168 syf.··
Beğendi
·
2026 56. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 11 Mayıs 2026 02:51
Elinde tuttuğun bu kitapla bir yolculuğa çıkıyorsun. 40 duraklı bir yolculuk bu. Her bir durakta sıkıntılara, sorunlara ve hayatın getirdiği zorluklara rağmen hayat sevincini koruyabilmen için bazı ipuçları bulacaksın. Şimdi kendine yönelttiğin yargıları, suçlamaları ve olumsuzlukları bir kenara koy, besmele çek ve okumaya başla!
Hayat Sevincini Artırmanın 40 Altın KuralıEbrar Demir · Edam Yayınları · 20247 okunma
Mo Dao Zu Shi - Mo Xiang Tong Xiu - Tüm Seri
Puan vermedi·396 syf.··
2026 15. kitabı
Bu benim ilk danmei’m… İlk aşkım… Yuvam Her şey The Untamed’i izledikten sonra oldu. Diziyi 3647363 kere izledim resmen, her seferinde aynı sahnelerde içim gidiyor tabi hiç bir zaman yetmez. noveli de 173636272 kere okudum (abartmıyorum). Donghuası da var. O günden beri buradayım. Çok yıl oldu tavşan deliğine düşeli ve çıkmak istemiyorum. Wei Wuxian’ı her okuyuşumda kalbim eriyor. O neşeli, asi, kocaman kalpli çocuk… Gülerken ağlatıyor insanı. Lan Wangji ise… Sessiz duruşu, o bakışları, küçük hareketleriyle içimi yakıyor. WangXian gerçekten ölümsüz.. Kitap hem çok karanlık hem çok tatlı. Savaşlar, ihanetler, acımasız dünya… Ama bir yandan da ikinci şans, sadakat ve deli gibi sevmek var. Şimdi bile kitabı düşününce hem gülümsüyorum hem göğsüm sıkışıyor. Wei Ying ve Lan Zhan kalbime yerleşti, hiç çıkmıyorlar. Yıllardır kalbimde kira dertleri yok. benim yuvam ve ben burada mutluyum Yan karakterler de ayrı bir güzellik. Hepsi öyle derin yazılmış ki, onları da ayrı ayrı sevmeye başlıyorsun. Bazen onlara üzülüyor, bazen gurur duyuyorsun. Hikaye sadece WangXian değil, bütün bu bağlarla yaşıyor. Eğer danmei’ye yeni başlıyorsan veya güzel bir aşk hikayesi arıyorsan… Buradan başla. Ama uyarayım: Bir kere girdin mi kolay kolay çıkamıyorsun. Ben çıkmak istemiyorum zaten. (kalbimden milyon puan) #MDZS #WangXian #Danmei
Mo Dao Zu Shi (Novel), Vol. 1Mo Xiang Tong Xiu · Seven Seas · 2021231 okunma
Puan vermedi·208 syf.··
2022 17. kitabı
Bugünün kayınvalideleri dünün gelinleriydi. Bugünün gelinleri de yarının kayınvalideleri olacaklar. Ey yâr, Allah seni senin gibi gelinlerle lütuflandırsın.(Koca Duası ) ​İlk öğreteceğiniz kelime "Allah" olsun. İlk cümle ise "La ilahe illallah." Çocuğun tertemiz zihni kelime-i tevhid ile beslensin. Yıllar geçse bile tevhidin eseri görülecektir. Onu kötü sözden ve arkadaştan, ateşten korur gibi koruyun. Hayat boyu lazım olacak en önemli mutluluk azığı olan iffetini unutma. Onu da sandığına koy. Koy ki hem sana hem de senden olanlara lazım olacak. İffet ve hayâ erkeklere ve kadınlara en çok lazım olan erdemdir. Günlerden bir gündü. Günlerden o gün geldi ve sen de hayata gözlerini açarak dünya tarihine adını kazıdın. Senden önce dünyaya gelenler gibi ve senden sonra dünyaya gelecek olanlar gibi, sen de yaratılanların arasında yerini aldın. Annene, babana Allah'ın lütfuydun. İstedikleri, bekledikleri, dualarıydın. Sen eşinle geçireceğin zamanın ne kadar kıymetli olduğunu biliyor musun? Onunla muhabbet etmek, verimli zaman geçirmek ona yapabileceğin en büyük ikramdır. Dünyaları versen elde edemeyeceğin sevinci, birlikte geçirdiğin o tatlı vakitle elde edersin. Mutlu edersen mutlu olursun. Giderek sana benziyor değil mi? Aynı baban gibisin, diyerek ona bir kere daha sarılıyorum hep. Sana kızarak, bak işte senin çocuğun, demedim hiç sana. Sende olan her güzeli ona verdin hep. Sen de bana benzetirsin hep biliyorum, annen gibisin, dersin, annen gibi saf ve duru. Şımartır beni sözlerin, şımarmayı bile beceremeyen beceriksiz halimle şımarmayı denerim. Eşinin davetini geri çevirme. Onu şeytanın tuzağına düşürmüş olursun. Eşlerin birbirinin ihtiyacına cevap vermemesi onları yanlışa sürüklemektedir. Bir anlık gafletle eşini aldatmaya kadar gidebilir. Burada sebep olan da yapan
Aşkın Ev HaliAhmet Bulut · Timaş Yayınları · 2018869 okunma
Puan vermedi·300 syf.··
2026 12. kitabı
Çok zorlayarak okudum nedense. Beni aşırı cezbetmedi açıkcası. Kötü müydü? Hayır. Ama ayıla bayıla da okumadım. Klasik geçmişi travmalı erkek ve kadın karakterimiz. Hayatları sorunlu ama yatakları çok iyi. Anca düşüp kalkıyorlar ama oraya kadar da çok zaman geçiyor. Oğlumuz Dawson avukat, kızımız Naomi savcı yardımcısıydı. Kız vegan oğlan ne bulsa yer. Spoili anlatıma geçiyorum şimdi ona göre okuyun. Bunlar bir arkadaşlarının düğününde tesadüfen aynı evi tutmuşlar. Başları güzel komik başladı ama sonrası sarmadı neyse. Oğlan yatağa yatacakken kız buna yumruk atıyor sonra kızın eli kırılıyor. Bu arada kızın köpeği oğlanın havluyu düşürünce mal meydanda kaldı ve kızın ağzının suları aktı oooo adama bak diye. Adam da kızı beğendi ilk etkileşim orda oldu. Sonra konuşup olayı çözdüler neyse düğün günü de oğlanın hem ortağı hemde eski fb olan emilyi kıskandırmak için öpüştüler güya. Aynı evde kaldılar sonra sabahına ayrıldı çocuk evden. Bunun ortak her şeyi toplayıp ayrılınca şirketten çocukta yanına yeni yardımcı arıyor kızı yönlendiriyor arkadaşları. Meğer bizim kız savcılıktan atılmış çünkü bir tane adamı merdivenlerden atmış adam sapıkmış ama kimse nedeni sormaz zaten. Başta yok mok diyor sonra kıza gel yanımda başla diyor. Kızın ablası Frannie lösemi ve iki çocuğu var. Bunlar sevgili oluyorlar o aralar ablası fenalaşıp hastaneye kaldırılıyor. Oğlan da ilik bağışçısı oluyor ablaya ama söylemiyor kıza. Bu kız hastane iş çocuklar arasında koşturuyor arada da adama bir iki mesaj falan. Sonra adamın geçmişinde de bir arkadaşı var teeee 15 yıl önce falan. Mahallesinden bir kız kız da kanser hastası. Çocuk kıza baya iyi davranmış acıdığı için ama kız buna aşık olmuş. Tabi çocuk farkında değil. Bunların mezuniyet baloları oluyor. Oraya bir kızla gidicekti sevgilisiymiş Dawsonun
IndiscretionVi Keeland · C. Scott Publishing Corp. · 20259 okunma