siminays

İnsan nasıl kurtulur? İnsan kendine nasıl derman olur? Belki de cevap geçerken budur: her ne olursa olsun kurtulmak istediği, insan, olduğunu açarak, bildiğini konuşarak, kendine sessizleşerek ve önüne gelen ne varsa uçsuz bucaksız severek kurtulur.
Sayfa 62·Kitabı okudu
Alıntı
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
İyi hissetmek elbet lazım, ama şart değil. Ben artık anladım. İyi hissetmek ve mutlu olmak benim için artık bir amaç değil, varacak son köy ise hiç değil. Ama "hissetmek" öyle. Varsın biz yaşayalım sadece. Yine edelim dualarımızı, yine şükredelim her sabah uyandı ğımızda. Yine iyiyi kovalayalım, yine güzele dönelim yü zümüzü. Ama madem hayatın türlü türlü hali var, onla rı da görmezden gelmeyelim. Sevinelim, üzülelim, endişelenelim, meraklanalım ve sakinleyelim. Gün gelsin öyle mutlu olalım ki içimizde havai fişekler patlasın. Önce seslerini duyalım, sonra canlı renkleri gözümüze alsın. Başka bir gün olsun, o fazla parlak renkler solsun. Neşemizin balonu bir anda elimizden kaçsın, şekilsizce uçarak gökyüzünde kaybolsun. Gün gelsin, biz bir gün daha gelmeyecek sanalım. Gün gelsin, günler yetmeyecek diye telaşlanalım. Ve umarım bir gün gelsin, iyi ya da kötü, üzücü ya da neşeli, kırıcı ya da yorucu, bakalavalarımızın arasını dolduran her duyguya derin bir minnet duyalım. Çünkü bugün bana sorsan, artık bize bundan öte köy yok.
Sayfa 54·Kitabı okudu
OLA KALA
Ola kala Bu Yunanca ifadenin kelime anlamı "her şey iyi" demektir. Daha ziyade ve sık sık da her şey yolunda demek için kullanılır. Hatta bir rivayete göre İngilizce OK tabiri ola kala'nın baş harflerinden gelmiştir. Üniversite yıllarım boyunca Yunan arkadaşlarımdan öyle çok duydum ve sevdim ki bu ifadeyi, bana aslında her zaman her şeyin iyi gittiğini, iyi olduğunu hatırlatması için yıllar önce sağ bileğime dövmesini bile yaptırdım. Üzerinden yıllar geçti, hatta rengi soldu, silindi ama ben onu hâlâ çok seviyor, ona çok inanıyorum. Bunu mutlaka daha sık hatırlamak, belki tenimize belki duvarlara yazmak lazım. Biz çoğu zaman anlamasak, aksini iddia etsek ve endişelensek de aslında her şey, her zaman yolunda.
Sayfa 49·Kitabı okudu
Aslında hep küçük şeyler. Bizi bir arada tutan ve hiç yoktan birbirimizden koparan. Bir görünüp kendini unutturmayan, öncesini ve sonrasını bıçak gibi ayıran. Hiç öyle kocaman olaylar, gürültülü zamanlar değil; hep o küçük şeyler. Hayatının akışını ve kalbinin atışını değiştiren, tabağına tat, gözüne renk, diline şevk katanlar hep çok küçük şeyler. Ve hiçbir zaman büyük cümleler değil bir yo la çıkmana sebep olan; kulağına çalınan. küçücük, sessiz sözler. Aslında o büyük zaferler de değil gözlerini kamaştıran; sadece niyeti belli eden küçücük hevesler. Hayatı hayat, güzeli güzel, aşkı aşk yapan ne varsa hep küçük, hep çok küçük şeyler.
Sayfa 39·Kitabı okudu
Hep taze çiçekler, mis kokular, kolalı manşetler, ütülü paçalar değildir hayat. Yürürken köşesi kırık bir kaldırım parçasından su sıçrar, üstüne paçan ıslanıverir. Yanlış bir söz söyleyeceği içinde hiç kimsenin yoktan, senin için kırılverir. Hiç düşünmeden azıcık suya koyar sonra da orada unutuverirler seni, çocukların soluverir. Ama zaten hayat tam da böyle bir şey. Hayat zaten biraz da uyarlaması kabullenmektir. Bütün bir gün ıslak paçayla gezmeyi, kırık içinle uzun zamanlar geçirmeyi, kurumuş yapraklarını zamanla dökmeyi kabul etmektir. Kaçmamaktır hayat, olana, olduğu kadarına tamahtır. Peki'dir, ne yapalım, vardır bir hayır'dır. Tutmak kadar bırakmak, kazanmak kadar yenilmek, açılmak kadar kapanmaktır. Yapmak değil, bazen sadece olmaktır hayat. Ve evet gerçekten bir hayır, her zaman mutlaka vardır.
Sayfa 23·Kitabı okudu
Alıntı