↻ 🅢̧🅔🅕🅐🅐🅣 🅐🅛🅛🅐🅗‘🅘🅝 🅜🅤̈🅛🅚🅤̈🅓🅤̈🅡 ↺ ✦ 𝑨𝒍𝒍𝒂𝒉 𝑻𝒆𝒂𝒍𝒂 𝒔̧𝒐̈𝒚𝒍𝒆 𝒃𝒖𝒚𝒖𝒓𝒖𝒓: _*“De ki: Şefaatin tamamı Allah’ındır.”*_ (𝒁𝒖̈𝒎𝒆𝒓 _44_) _Bu sebeple şefaat; Nebi ﷺ’nin, velilerin veya başka bir kimsenin bağımsız olarak sahip olduğu bir yetki değildir. Şefaat ancak Allah’ın izni ve rızası ile gerçekleşir._ ✦ 𝑵𝒆𝒃𝒊 ﷺ 𝒗𝒆𝒇𝒂𝒕 𝒆𝒕𝒕𝒊𝒌𝒕𝒆𝒏 𝒔𝒐𝒏𝒓𝒂 𝒌𝒆𝒏𝒅𝒊𝒔𝒊𝒏𝒅𝒆𝒏 : ▪️ _*Şefaat istemek,*_ ▪️ _*Medet istemek,*_ ▪️ _*Yardım istemek*,_ ▪️ _*Şifa istemek,*_ _câiz değildir._ _Çünkü bunlar Allah’ın kudretinde olan şeylerdir ve ölüler bunlara güç yetiremezler._ ✷ 𝑩𝒊𝒓 𝑲𝒊𝒎𝒔𝒆𝒏𝒊𝒏: _*“Ey Allah’ın Resûlü, bana şefaat et!”*_ _veya_ _*“Ey filan veli, bana yardım et!”*_ _demesi; ölüden, gücü yetmediği bir şeyi istemek anlamına gelir. İlim ehli bunun büyük şirk olduğunu belirtmiştir._ _Müslümanın yapması gereken ise ölülerden istemek değil, onlar için dua etmektir._ ➳ 𝑲𝜾𝒔𝒂𝒄𝒂𝒔𝜾; ✅ _*Allah’tan, Peygamberi ﷺ hakkında bizi şefaate nail kılmasını dilemek meşrudur.*_ ❌ _Şefaati doğrudan ölülerden istemek ise câiz değildir._ 🤲 𝑹𝒂𝒃𝒃𝒊𝒎𝒊𝒛 𝒃𝒊𝒛𝒍𝒆𝒓𝒊 𝒕𝒆𝒗𝒉𝒊𝒅 𝒖̈𝒛𝒆𝒓𝒆 𝒚𝒂𝒔̧𝒂𝒕𝜾𝒑 𝒕𝒆𝒗𝒉𝒊𝒅 𝒖̈𝒛𝒆𝒓𝒆 𝒗𝒆𝒇𝒂𝒕 𝒆𝒕𝒕𝒊𝒓𝒔𝒊𝒏 . 𝑨𝒎𝒊𝒏. ✿ 𓇢𓆸
Din İslam
Sübhâneke yâ Mübeyyin te‘âleyte yâ Mu‘în ecirnâ mine’n nâr bi ‘afvike yâ Rahmân. Ey kusur ve noksanlardan münezzeh olup emir ve yasaklarını apaçık beyan edip bildiren Mübeyyin. Ey sonsuz güç ve kudretiyle hiçbir yardıma muhtaç olmayıp güçlü, zayıf bütün mahlûkatına yardım eden Mu‘în. Bize yardım et ve ateşin azabından kurtar. أَسْتَغْفِرُاللّٰهَوَأَتُوبُإِلَيْكَيَا مُبَيِّنُ.Nihayetsiz rahmet ve merhametinle bizleri aff eyle yâ Rahmân Estağfirullâhe ve etûbu ileyke yâ Mübeyyin {3, 11, 33, 100 tekrar} Allahım; isim, sıfat, emir ve yasaklarına karşı işlediğimiz tüm şirk, isyan ve günahlarımızdan tevbe edip rahmet, mağfiret ve aff ını istiyorum ey akledenin akledebileceği kadar mühlet verip Hakkı batılı beyan eden Mübeyyin.
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
PSİKOLOJİK HASTA ya da DELİ DEĞİLSİNİZ !/Otizm/Dehb
Hastalıklara başlarken İlk olarak genetik problemlerin ana çalışma mantığını ele almamız gerekiyor.Epigenetik hepimizin bildiği gibi çevresel koşulların dnayı etkilemesidir. Dna methilasyonu dediğimiz bu işlem tam anlamıyla şöyle işler: Diyelimki atalarımızdan bize takıntı geni geldi ama biz güzel bir ailede büyüyoruz böyle olduğunda dna methil gelip takıntı genlerimizi kapatıyor.Sevgi genlerimiz var ama kötü bir ailede büyüyoruz bu sefer dna methil gelip sevgi genlerimizi kapatıyor.Burada methil gene müdahale etmiyo histonu kapatıyo sadece gen aktif olmuyor.Asetilde açar.Histonda dnayı makara gibi saran bir yapı aslında. Dehbin tek bir nedeni var o da anne babanın günahlarından dolayı şeytanın çocuğa musallat olmasıdır.ve özellikle Şeytan anne babanın günahlarından dolayı ana rahminde çocuğun dna methilasyonunu harekete geçiriyor histona yapışıp geni bozuyor.Allahın hakkı 3 tür anne baban 3.büyük günahı işlediğinde çocuk ağır genetik hasarla doğar.Yine onların atalarıda 3.büyük hatayı işlemiştir anne babanda işleyince üstüne çocuk genetik hasarla doğuyor.( 1 2 3 ten sonra.Gemişteki atalarının yaptığıda 1 2 3 olmuştur.Allahüteala onuda gizlemiştir.Belirli bir tekrardan sonra.Vücuda mikrop girdiğinde belirli bir sayıya ulaşmak için tekrar tekrar hata yapmanız gerekiyor tıbbi açıklaması böyle.) Ama Allahüteala hücreyi açmıyor.Yine ufak tefek sıkıntılar olur çocukta.İlerleyen zamanlarda çocuk 20 yaşına geldi diyelim anne baba büyük günah işlemeye devam ederse Allahüteala çocuğun hücreyi bir anda açıyor.Eğer genetik olarak müdahale edemediyse çocuk babaya karşı geldiyse en ufak sebepten babanın üzerindeki şeytanlar çocuğa geçiyor.Burda çocuğun rahatsızlanma nedeni de kuranı kerimdeki 54 farzlardan birini yerine getirmiyor olması.Eğer atalarının geçemediği imtihanları
#𝙕𝙐𝙈𝙀𝙍_𝙎𝙐𝙍𝙀𝙎𝙞_𝙏𝙀𝙁𝙎𝙞𝙍☝️ 📢 İyi bilin ki, gönülden tam bir samimiyet ve teslimiyetle yapılan kulluğa lâyık olan yalnızca Allah’tır. O’ndan başka kendilerine bir takım mabudlar ve koruyucular edinenler ise: “Biz bunlara, yalnız bizi Allah’a daha fazla yakınlaştırsınlar diye tapıyoruz” derler. Allah, anlaşmazlığa düştükleri hususlarda aralarında hükmünü verecektir. Doğrusu Allah, yalancılığı ve inkârcılığı âdet edinenleri doğru yola erdirmez. 3 #Tefsir: 📖 📖 Cenâb-ı Hak, sadece kendisine kulluk yapmamızı istediği halde, bir kısım insanlar, Allah’tan başka mabudlar ve putlar edinip onlara taparlar. Bunlara da, sırf kendilerini Allah’a daha fazla yakınlaştırsınlar diye taparlar. Nitekim müşrikler putlara tapıyor ve bunların kendileri için Allah katında şefaatçi olacağını ve kendilerini Allah’a yaklaştıracaklarını söylüyorlardı. (bk. Yûnus 10/18) İşin dikkat çeken tarafı, onlar Allah’ı inkâr etmiyorlar, O’nun varlığını kabul edip üstelik O’na daha fazla yakınlaşmak istiyorlar. Fakat meşrû hedefe ulaşmak üzere meşrû olmayan bir yol tuttukları için Allah’ın affetmediği şirke düşüyorlar. Demek ki, kullukta hem hedef doğru tespit edilmeli, hem de o hedefe ulaştıracak vasıtaların doğru olmasına dikkat gösterilmelidir. Bu kâide, Resûlullah (s.a.s.)’in hayatında örneklendiği gibi aslında tüm İslâmî faaliyetlerin temelini teşkil eder. İslâm, putperestliği yasaklar. Hangi bahane ile olursa olsun putlara tapmaya kesinlikle müsaade etmez. Kendilerine göre bir kısım gerekçelerle puta tapanlar ve bu hususta farklı yollara sapanlar hakkında Allah Teâlâ hükmünü verecek ve onlar hak ettikleri cezayı bulacaklardır. Öncelikle düpedüz bir yalanın ve kâfirliğin taraftarı oldukları için, böyle devam ettikleri takdirde, gerçek bir imandan mahrum kalacaklardır. İmandan mahrum olarak öldüklerinde
Her kim Tevhid ve Sünnet'e Ne Kadar Uzaksa, Şirk'e, Bid'at'e ve İftira'ya O Kadar Yakındır. İbn Teymiyye rahimehullah
Din
Hesap günü kendisine; “Sen pek öyle emirlere uymadın, yasaklardan kaçmadın. Tamam belki namazmış oruçmuş pek ibadet de etmedin ama namaz kılıp oruç tutsa da, tesettürlü olsa da, alengirli işler de çevirenleri, şekilci müslümanları çok güzel eleştirdin, 'Bu mu şimdi Müslümanlık?!' dedin. Sabahtan akşama kadar böyle adamları konu alan yazılı ve görsel paylaşımlar yaptın. Yaptıkları ibadetlerin yanında çok yanlış duran tutum ve davranışlarını çok güzel tespit ettin. Hele hele ….. gibi şarlatanları, tarikatların nasıl birer şirk ve hurafe deryası olduklarını falan çarşaf çarşaf ifşa ettin. Bu konuda da günde 5 video ve 3 yazı paylaştın. Haydi geç sen şimdi şu tarafa..” denileceğini sananlar da az değil.