Etik dediğimiz șey göstermelik bir disiplindir.Gözümün içine baka baka beni kazıklama da ne yaparsan yap, demenin adıdır. Hâlbuki ahlak, doğrudan doğruya öze dairdir; ortada kimse yokken, sizi tenkit etmesi muhtemel bir insan mevcut değilken bile sizi çekip çeviren, sizi bağlayan bir hâli vardır.
Alıșkanlık hâline getirmeli, bir șey vermeli; selam vermeli, yol vermeli, sadaka vermeli, güler yüz vermeli... Birinin gönlüne bir sürur, bir neșe kondurduğun zaman ondan fazla sen mutlu olacaksın, emin ol.